השקיעו במטח: לילה היסטורי של קליבלנד, שצמצמה ל-3:1 בגמר

הקבאלירס קבעו שיאי NBA חדשים לנקודות ברבע ובמחצית של משחק גמר, והמשיכו לשיא שלשות אדיר בגמר. 40 לאירווינג וטריפל דאבל ללברון, שיחזרו לאוקלנד למשחק 5

לברון ג'יימס במשחק 4 בגמר ה-NBA של 2017 | צילום: רויטרס

כן, זה הלך קצת עקום ומוזר - אבל בסופו של דבר חיכינו שנה שלמה, כדי להגיע כנראה לאותה נקודה: גולדן סטייט חוזרת הביתה מקליבלנד עם יתרון 1:3, וסיכוי סביר מאוד שאחד משחקני הפנים שלה יורחק מהמשחק הבא.

קליבלנד - גולדן סטייט 116:137 (3:1 בסדרת הגמר). שום דבר אינו שגרתי בגמר ה-NBA הזה, אבל דבר אחד לפחות נמנע מאיתנו: הפלייאוף המושלם הראשון בהיסטוריה. בדרך לניצחון הפסיכי במשחק 4, קליבלנד נאלצה להתגבר על קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה עם תצוגה התקפית שתעורר באוהד הממוצע תהיות האם חייזרים פלשו לכדור הארץ.

>> למשחקים הקודמים בסדרת הגמר

משחק 3: הפיניש של דוראנט

משחק 2: הטריפל דאבל של קארי

משחק 1: הגנת הווריורס בפעולה

אחרי 12 דקות, היו לקאבס 49 נקודות - שיא לרבע כלשהו במשחק גמר, ולרבע כלשהו בפלייאוף מאז 1991 (הווריורס של טימי הרדאוויי נגד סן אנטוניו). תוך עוד דקה וקצת ברבע השלישי הם הגיעו ל-54, הכמות שקלעה יוטה במשחק שלם נגד שיקאגו לפני 19 שנים. במחצית הם עמדו על 86 נקודות, שיא למחצית במשחק גמר. את שיא השלשות למשחק גמר, שעמד על 18, הם שברו כשנשאר הרבהההההה זמן על השעון - וסיימו עם 24, בדרך לשיא מועדון חדש של 137 נקודות במשחק פלייאוף. ועדיין, עם כל ההתפוצצות הזו, לקח להם זמן לנער מעליהם את היריבה העיקשת והמטורפת הזו.

"זה להיות או לחדול, והבנו את זה", אמר קיירי אירווינג, "היינו צריכים להוביל את ההסתערות בשני צדי המגרש. אנחנו עדיין בבור, עדיין במצב של להיות או לחדול - אבל זו התחלה טובה. לא רצינו שהם יחגגו לנו על המגרש הביתי".

ג'יימס, שיש לו מאז 1984 יותר טריפל-דאבלים עם 30 נקודות במשחקי גמר (4) מלכל יתר ה-NBA יחד (3), הוסיף: "יש לנו DNA של אלופים, גם לנו, והראינו את זה הלילה. הנענו כדור, שמרנו על קור רוח, והיינו פיזיים בהגנה. חייבים להיות כאלה בכל משחק. יהיה אפילו קשה יותר במשחק 5, אבל אנחנו מוכנים לאתגר. אני נותן את כל מה שאפשר כל לילה - רוצה להיות מנהיג בקול רם, לקלוע, למסור אסיסטים, לקחת ריבאונד ולהכין שחקנים למשימות הגנתיות. אנחנו יודעים שיהיה קשה לחזור מ-3:1. הם קבוצה אדירה. אבל אם לא נאבד כדורים ונשמור על הגנה חזקה, יש לנו סיכוי".

אירווינג סיים את הערב עם 40 נקודות ואחרי ה-0 מ-7 לשלוש במשחק השלישי, כולל ההחטאה שאולי עלתה לקאבס במשחק, צלף 7 פעמים מעבר לקשת. ג'יימס הוסיף 31 נקודות, 10 ריב' ו-11 אסיסטים - טריפל דאבל תשיעי שלו בגמרים, ושבירת שיא שבו החזיק מג'יק ג'ונסון - והוא בדרך להיות השחקן הראשון בהיסטוריה עם ממוצע של טריפל דאבל בסדרת גמר. קווין לאב צלף 23 משלו, וזה לא נגמר שם, כאשר ג'יי.אר סמית' תפר 5 שלשות משלו, טריסטן תומפסון הכניס אנרגיות אדירות מהרגע הראשון בדרכו ל-10 ריבאונדים, והספסל הופיע בגדול עם 23 נקודות משותפות.

אף קבוצת NBA לא ניצחה בסדרה בה פיגרה 3:0 - בודדות הצליחו לחזור ל-3:3 בכלל, ועד שנגיע לשם יש עוד זמן. אבל הווריורס עלולים למצוא את עצמם ללא שחקן חמישייה למשחק 5, לאחר שזה נתן מכה לאשכיו של שחקן מקליבלנד. לא, הפעם לא מדובר בדריימונד גרין - אצלו היה סיפור משונה אחר; זאזא פאצ'וליה, במהלך מאבק על כדור בצבע של הקאבס ברבע השלישי, ולאחר שכל קליבלנד זינקה עליו, שלח אגרוף של תסכול ופגע באימאן שאמפרט במקום רגיש. הליגה, סביר להניח, תסתכל על התקרית הזו שוב, והמסקנה יכולה להיות כואבת לווריורס, שנהנו עד כה מהקשיחות והחסימות הטובות של הענק הגיאורגי.

העניין של גרין היה מוזר לא פחות. במחצית הראשונה, במהלך מאבק על כדור ביניים, גרין שלח יד אחת קדימה לתפוס את הכדור ויד אחת אחורה שפגעה בצווארו של שאמפרט. השופטים שרקו לעבירה, גרין נדהם וסטיב קר זינק מהספסל, כשהשופטים סימנו לעבירה טכנית, לא ברור למי. ברבע השלישי נשרקה טכנית לגרין שהביע תסכול לאחר עבירה שנשרקה לחובתו, וגרין הורחק בטכנית שנייה... רק כדי שלאחר כדקה יתברר שהטכנית הראשונה היתה אכן למאמן קר. דריי נשאר על הפרקט, ועזר לגולדן סטייט לחזור עד מינוס 11 - אבל הקאבס פשוט לא נתנו למשחק הזה לברוח.

בלילה שבין שני לשלישי, עם זאזא או בלעדיו, לגולדן סטייט יש הזדמנות לסגור חשבון, לסגור עניין ולסגור אליפות שנייה בשלוש שנים. עד אז, תהיו בטוחים שהשדים של 2016 ימשיכו לשבת לכולם בראש.

"תודה לאל, הפעם אני הולך להשתתף במשחק 5", סיכם דריימונד גרין, "בתקווה".

צילום: רויטרס