תביעה נגד תיכון יהודי בארה"ב: "שני רבנים הטרידו מינית"

38 תלמידים לשעבר בתיכון "ישיבה יוניברסיטי" בניו יורק, חשפו 30 שנה של התעללות מינית לכאורה. לפי העדויות, סגן המנהל נהג לבצע מעשים מגונים, בעיקר בילדים של ניצולי שואה

זמן צפייה: 01:47

30 שנה של התעללות מינית בתלמידים על ידי שני רבנים שעמדו בראש בית ספר תיכון בניו יורק, ארצות הברית, נחשפו היום (חמישי) בתביעה שהגישו 38 תלמידים לשעבר נגד ביה"ס, שלטענתם ידע על המתרחש ולא עשה דבר. בין הקורבנות יש גם לא מעט ישראלים.

הסיפורים הקשים על ההתעללות המינית בבית הספר התיכון "ישיבה יוניברסיטי" כלפי עשרות התלמידים, שהיו בגילי 16-13 ולמדו בין השנים 1986-1955, מופיעים בתביעה שהוגשה לבית המשפט בניו יורק. המתלוננים סיפרו כיצד ג'ורג' פינקלשטיין, סגן המנהל שהפך אחר כך למנהל עצמו, ומייסי גורדון, מורה בכיר במוסד הלימודים, נהגו לבצע בהם מעשים מיניים קשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ועדת השחרורים החליטה: יונתן היילו יחזור לשנה בכלא

סרבן הגט שקבורת אמו עוכבה: "הרבנות מושחתת – הגט מחכה בארה"ב"

האחיות שהתלוננו נגד לייפר: "עמדה מאחוריה תעשיית השתקה שלמה"

לפי הטענות הקשות שלהם, פינקשלטיין נהג לבצע מעשים מגונים בעיקר בילדים של ניצולי שואה, ואז היה אומר להם לא לספר להורים – מאחר והם סבלו מספיק. לדברי המתלוננים, החשודים נמלטו לישראל. גורדון כבר לא בחיים, אבל לטענתם פינקשלטיין עדיין משמש כרב בארץ.

22135358 10155627474859002 670
בית הספר ''ישיבה יוניברסיטי'' | צילום: פייסבוק

ג'ייק גולדברג, שלמד בצעירותו בבית הספר ואחד ממגישי התלונה, סיפר במסיבת עיתונאים: "הוא התעלל בי במשך הקריירה שלי בתיכון, משנת 1980 עד 1984. בתלונה הראשונה הייתי אלמוני מפני שלא יכולתי בכלל לספר לאמי. מאז, אמי נפטרה. אילו היא הייתה עדיין בחיים, הייתי שומר על אלמוניותי. כשזה קרה, לא סיפרתי לאיש. לא היה לי אדם שיכולתי לספר לו".

Jackbt
ג'ייק גולדברג, אחד התלמידים לשעבר שהגישו את התביעה | צילום: חדשות 13