אחד מכל 7 תושבים: איך הפכה אל פאסו לבירת הקורונה של ארה"ב?

עם כ-100 אלף חולים ו-1,241 מתים, העיר בטקסס מתמודדת עם הצטברות גופות בחדרי המתים, עומסים בבתי החולים ומכחישי קורונה. "הסבנו חדר תפילות למקרר - וזה לא הספיק" • שנה של מגפה, חלק ג'

זמן צפייה: 13:47

התפרצות המגפה בעיר אל פאסו הפכה אותה לבירת הקורונה של ארה"ב, כאשר אחד מכל שבעה אנשים מאובחן בה כחולה. אך מה שהפנה את תשומת הלב העולמית לאל פאסו היו התמונות בהם נראים אסירים שגויסו במיוחד במטרה לפנות גופות שממתינות לקבורה אל תוך טריילרים. ולמרות זאת, בעיר ישנם עדיין כאלו שמסרבים להכיר במציאות. למשל, פרנק ריצ'י, בעלים של בר סיגרים בעיר, הפך למנהיג המקומי של המתנגדים להגבלות. "אני אך פעם לא עוטה מסכות, הן לא יעילות והן לא עושות שום דבר", אמר ריצ'י והוסיף: "בכל יום אני סופר כסף ולוחץ ידיים. עשיתי בדיקת דם, ועדיין לא נדבקתי בקוביד-19".

עם מכחישי קורונה מהסוג של ריצ'י, נאלץ להילחם השופט ריקרדו סמנייגו, נבחר ציבור דמוקרטי שבטקסס, שנקרא משום מה שופט, אשר ניסה לקדם סגר באל פאסו. "הדבר היחיד שרציתי הוא 14 ימים שיאפשרו לעובדי מערכת הבריאות לצאת להפסקה קצרה ולהימנע מנפח כזה של מטופלים", סיפר סמנייגו לכתב חדשות 13 והוסיף: "גדשנו את בתי החולים שלנו, יש כרגע 256 גופות בחדר המתים או בטריילרים, ונוצרה הצטברות אדירה כי בתי ההלוויות מתקשים לטפל בהן".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: המפלגה של סער יכולה למנוע מנתניהו להקים ממשלה

הנדל והאוזר מצטרפים לסער: "צריך חלופה מימין לנתניהו"

ההגבלה המסתמנת לחנוכה: איסור שהייה בבתים של אחרים בשעות הערב

ארון קבורה ובתוכו קורבן של נגיף הקורונה. אל פאסו, טקסס
ארון קבורה ובתוכו קורבן של נגיף הקורונה. אל פאסו, טקסס | צילום: חדשות 13

חורחה אורטיז, מי שמנהל כבר במשך 12 שנים שישה בתי הלוויות באל פאסו, טוען כי מעולם לא ראה דבר דומה לזה: "הממשל הפדראלי שלח 14 טריילרים כדי לסייע לכל בתי ההלוויות שאין להם את היכולת לאחסן את כל הגופות האלה". ואת הטריילרים שמהווים מחסני ענק לקורבנות הקורונה, מנסים כעת באל פאסו להסתיר, במטרה להיאבק בדימוי השלילי של העיר. "היה לנו חדר תפילה והוא הוסב לחדר קירור, וכעת ניתן לאחסן בו כ-60 גופות, אבל זה לא מספיק. ובכל זאת, אנחנו פוגשים פה אנשים שאומרים שזאת בסך הכול שפעת", אמר אורטיז לחדשות 13 והוסיף: "כל אלה שלא מאמינים בזה, אשמח להזמין אותם אל המתקנים שלנו כך שיכירו את המציאות של הקורונה".

ביתניים, כ-100,000 חולים ו-1,241 מתים רשמה אל פאסו, והיא ממחישה את שקיעתה של ארה"ב בעידן של הנשיא דונלד טראמפ. "המדע הפך לעניין פוליטי. זרמים פוליטיים מסוימים בחרו להתעלם מהמדע הבסיסי מפני שהם חושבים שהדבר עדיף להם מבחינה פוליטית, למרות שאנשים יחלו וימותו". אמר פיטר שוורצביין, חבר במועצת העיר של אל פאסו. ועם תחזיות על הכפלת מספר המתים בתוך חודשיים, אל פאסו דוהרת אל עתיד קודר. ארה"ב כולה ממשיכה להיכשל בכל הקשור במאבק בקורונה, ועד שטראמפ יעזוב את הבית הלבן, תגדע המגפה את חייהם של כחצי מיליון בני אדם.