ארה"ב: שני מאסרי עולם לצעיר שהחזיק נערה בשבי ורצח את הוריה

ג'יימי קלוס בת ה-13 נחטפה באוקטובר האחרון לאחר שהוריה נרצחו לנגד עיניה. כעבור 88 ימים היא הצליחה להימלט מהבקתה שבה הוחזקה, והחוטף נעצר. "חשב שיוכל להפוך אותי לרכושו - אבל הוא טעה"

ג'יימי קלוס שנחטפה והוחזקה בשבי במשך 88 ימים | צילום: רויטרס

ג'ייק פטרסון, בן 21 מוויסקונסין, נידון לשני מאסרי עולם ו-25 שנים נוספות בשל תקרית שזעזעה את ארה"ב – חטיפתה של ג'יימי קלוס בת ה-13 והחזקתה בשבי במשך 88 ימים, ורצח הוריה.

בחודש מארס האחרון הודה פטרסון כי חטף את הנערה באוקטובר 2018 לאחר שרצח את הוריה, ג'יימס ודניס קלוס, בבית המשפחה הסמוך לעיר בארון. הצעיר סיפר לרשויות כי הוא החליט שקלוס "היא הנערה שאותה הוא ייקח", לאחר שהבחין בה עולה לאוטובוס. לדבריו, הוא תכנן בקפידה את המעשה – דאג ללבוש בגדים שחורים, הציב לוחית זיהוי מזויפת על רכבו והקפיד לא להותיר טביעות אצבעות על כלי הנשק.

קלוס סיפרה למשטרה כי בליל החטיפה, כלב המשפחה החל לנבוח והעיר אותה משנתה. כאשר הלכה להעיר את הוריה, הבחינה ברכב שנכנס לחניית הבית. האב ניגש לדלת הכניסה, וקלוס ואמה הסתתרו בחדר האמבטיה. תחילה ירה פטרסון באב, ולאחר מכן מצא את קלוס ואמה. פטרסון ירה בראשה של האם, קשר את ג'יימי וזרק אותה למכוניתו.

ג'יימי קלוס
הודעת המשטרה בדבר היעלמות ג'יימי קלוס | צילום: רויטרס

קלוס הוחזקה במשך 88 יום בבקתה מבודדת בעיר גורדון, המרוחקת כמאה קילומטרים מביתה. בבקתה, אילץ פטרסון את הנערה להתחבא בכל פעם שבה הגיעו אליו אורחים, הפעיל רדיו בעוצמה גבוהה על מנת להסוות רעשים ואיים עליה כי "דברים רעים יקרו לה" אם תנסה לזעוק לעזרה. כשלושה חודשים לאחר מכן, הצליחה קלוס להימלט מהמקום - היא חיכתה לשעת כושר שבה פטרסון יצא מהבקתה, נמלטה, וביקשה סיוע מאישה שטיילה עם כלבה באזור. דקות ספורות לאחר מכן, פטרסון נעצר.

"פטרסון חשב שיוכל להפוך אותי לרכושו, אבל הוא טעה", הצהירה הנערה. "אני הייתי חכמה ממנו". עוד הוסיפה קלוס כי הייתה רוצה לראות אותו "כלוא לנצח". קלוס לא נכחה באולם בית המשפט, והצהרתה הוקראה במקום ללא נוכחותה.

כאמור, על פטרסון נגזרו שני מאסרי עולם ללא אפשרות לחנינה או שחרור מוקדם, ו-25 שנים נוספות בגין החטיפה. היות שוויסקונסין אינה תומכת בגזר דין מוות, הרי שמדובר בעונש החמור ביותר שניתן היה להטיל עליו. התובעים החליטו לא להגיש אישומים בגין מעשים שייתכן שקרו במהלך שהותה של קלוס בבקתה, ככל הנראה במטרה לחסוך מקלוס כאב נוסף ולהשאיר את הפרטים חסויים.