חודש לאחר הטבח בסניף בטקסס: "וולמארט" תפסיק למכור תחמושת

מנכ"ל רשת החנויות הודיע על ההחלטה שלא למכור כדורים לאקדחים ורובי סער: "נהפוך את המדינה לבטוחה יותר". עם זאת, אזרחים רבים המבקשים להגביל רכישת נשק סבורים שמדובר במהלך בלתי מספק

זמן צפייה: 02:14

חודש לאחר הטבח ההמוני באחד מסניפי רשת החנויות הגדולה בארצות הברית, "וולמארט", הודיעה אמש (רביעי) כי תפסיק למכור תחמושת לרובי תקיפה בחנויותיה. מנכ"ל הרשת הודיע על ההחלטה לעובדיו, ובה כתב: "נהפוך את המדינה לבטוחה יותר על ידי כך שנפסיק למכור תחמושת לאקדחים ולרובי סער".

האזרחים שמבקשים להטיל הגבלות על קניית הנשק במדינה ציפו שהרשת, שהטבח בחנות שלה עדיין מהדהד ברחבי המדינה, תנקוט בגישה קשוחה אפילו יותר. "מוצא חן בעינינו שהם אוסרים על מכירת תחמושת, אבל זה חצי צעד פושר - ואפילו לא זה", אומרת תושבת אוהיו, צ'ארין אויונג. היא הוסיפה: "מה שאנחנו באמת צריכים הוא איסור על מכירת רובי סער בכלל".

נשקים למכירה ברשת חנויות וולמארט
נשקים למכירה ברשת חנויות וולמארט | צילום: GettyImages

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארצות הברית: ארבעה הרוגים ועשרות פצועים באירוע ירי בטקסס

טראמפ הגיע לזירות הטבח באוהיו ובטקסס – פעילים הפגינו נגדו

היורה מהטבח באוהיו: קונור בטס בן ה-24; אחותו אחת הקורבנות

הרשת תחיל את השינוי ולא תמכור יותר כדורים בקוטר 5.56 או 0.223. איילין פיק, תושבת אוהיו נוספת, התייחסה להחלטה ואמרה: "זה צעד ענק בכיוון הנכון. יש יותר מדי אירועי ירי".

עבור "וולמארט" מדובר בצעד מהותי מבחינה כלכלית. זאת, משום שהיא אחראית על מכירת כדור אחד מכל חמישה שנמכרו ברחבי ארצות הברית לצרכנים פרטיים. כעת, בעקבות ההגבלות שהטילה על עצמה, צופה הרשת שנתח השוק שלה בתחום התחומת ירד בהדרגה ל-9% ובהמשך ל-6% מהשוק הזה.

כזכור, באירוע הטבח הקשה שאירע בחודש שעבר נהרגו 22 קונים בתוך סניף הרשת באל פאסו, טקסס.