עקיצות הדדיות והחלפת האשמות: העימות האחרון בין טראמפ לביידן

בעימות שנערך 10 ימים לפני הבחירות והיה רגוע יחסית, התגונן טראמפ על טיפולו במגפה: "לומדים לחיות עם הקורונה"; ביידן תקף: "מתים איתה. מי שאחראי לכ"כ הרבה מקרי מוות לא צריך להיות נשיא"

זמן צפייה: 09:00

הבחירות לנשיאות ארה"ב: עשרה ימים לפני יום הבוחר, הלילה (שישי) נערך העימות האחרון בין הנשיא המכהן דונלד טראמפ לבין יריבו מהמפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן. עימות זה, בניגוד לקודמיו, היה רגוע יחסית - אולם גם הפעם החליפו השניים עקיצות הדדיות והטיחו האשמות אחד בשני.

תחילה התעמתו השניים על הטיפול בהתפשטות מגפת הקורונה. כשטראמפ נשאל כיצד בכוונתו להתמודד עם המצב הנוכחי אם ייבחר לכהונה נוספת, השיב: "אנחנו נלחמים בזה בעוצמה. המגפה לא תסתיים בקרוב, אך אנשים לומדים לחיות איתה. אין ברירה".

בתגובה לדברים אלה, תקף ביידן ואמר: "הוא אומר ש'אנחנו לומדים לחיות עם זה' - אנשים לומדים למות עם זה. מי שאחראי לכל כך הרבה מקרי מוות - לא צריך להיות נשיא". בשלב זה, ביידן גם טען כי טראמפ נמנע מלקחת אחריות על המשבר, אז ענה לו הנשיא: "אני לוקח אחריות מלאה. זו לא אשמתי שהקורונה הגיעה לכאן - אלא אשמת סין".

לכתבות נוספות בנושא >>

41 מיליון אמריקנים כבר הצביעו: כך נראה המצב במדינות המפתח

אובמה מתגייס למען ביידן: נואם, מסתובב – ומגייס תומכים

ראש המודיעין בארה"ב: איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בעימות מול ג'ו ביידן
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בעימות מול ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בהמשך - ובדומה למה שעשה לפני כארבע שנים מול הילרי קלינטון, טראמפ ניסה להדביק לביידן תווית של אדם מושחת, ודיבר על כך שיריבו הרוויח כסף מאוקראינה, רוסיה וסין כאשר כיהן כסגן הנשיא. טראמפ הסתמך על שותפו העסקי לשעבר של בנו של ביידן, אותו הביא לעימות ואף קיים איתו קודם לכן מסיבת עיתונאים.

הנשיא המכהן טען כי ביידן הרוויח מיליונים בעודו סגן מעסקאות שונות, ואף דימה אותו ל"שואב אבק". בתגובה, השיב ביידן בהתקפה משלו והזכיר כי טראמפ מסרב לפרסם את דוחות המס שלו. אז, פנה למצלמה ואמר לצופים: "זה לא על המשפחה שלי או שלו. זה על המשפחה שלכם. אתם נפגעים מהמדיניות שלו".

ג'ו ביידן בעימות מול דונלד טראמפ
ג'ו ביידן בעימות מול דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בתום העימות, מסקר שערכה רשת CNN עלה כי 53% מהצופים חושבים שביידן ניצח בדיון, זאת לעומת 39% שהעניקו את הניצחון לטראמפ. מנגד, סקר שערכה רשת FOX העניק ניצחון מוחץ דווקא לטראמפ, עם 74% מהקולות אל מול 24% שקיבל ביידן.