ארה"ב הודיעה: חיסון דחף לכל האמריקנים החל מ-20 בספטמבר

הממשל האמריקני הודיע כי בעקבות העלייה בתחלואה, החל מהחודש הבא יחלו בחיסון במנת הדחף. המהלך לא יבוצע לפני שיהיה אישור רשמי של ה-FDA • בנט הוזמן לביקור רשמי בוושינגטון כבר בשבוע הבא

זמן צפייה: 01:57

ממשלת ארצות הברית הודיעה היום (רביעי) כי החל מ-20 בספטמבר חיסון הדחף לקורונה יהיה זמין לכלל האמריקנים. תחילה, יחוסנו אלו שקיבלו את החיסון ראשונים: הצוותים הרפואיים, האזרחים המבוגרים ועובדי בתי אבות. לפי גורמים במשרד הבריאות האמריקני, החלטה מגיעה בעקבות נתונים המראים על ירידה בהגנה שמספק החיסון בחודשים לאחר שניתן - בדומה לנתונים שהובאו בארץ.

בין הגורמים שהשתתפו בהחלטה, נכללים היועץ לענייני בריאות של הנשיא, ד"ר אנתוני פאוצ'י, וראשי המרכז למניעת ובקרת מחלות (CDC) ומנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA). לפי הגורמים, "הנתונים מראים באופן ברור כי ההגנה מפני הדבקה יורדת לאורך זמן. עם התפשטות וריאנט דלתא ישנה גם ירידה בהגנה מפני תחלואה בינונית וקשה מהנגיף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאור יום: גבר כבן 20 נורה למוות בראשון לציון

ארה"ב הודיעה: חיסון דחף לכל האמריקנים החל מ-20 בספטמבר

נשיא מצרים א-סיסי הזמין את בנט לביקור רשמי בקהיר

בשלב זה מדובר רק על חיסוני ה- mRNA של "פייזר" ו"מודרנה" אך לפי ההערכות גם אלו שקיבלו את החיסון של "ג'ונסון אנד ג'ונסון" יזדקקו לחיסון דחף בהמשך. ההחלטה תהיה בכפוף לאישור חיסון הדחף על ידי מנהל התרופות האמריקני, אך הציפייה היא שאישור כזה יגיע עד המועד שנקבע.

כמו כן, הערב פרוסם לראשונה בחדשות 13 כי הבית הלבן יזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט לביקור רשמי בוושינגטון - כבר בשבוע הבא. בנט יגיע בחמישי הבא לבית הלבן, שם מכינים לו קבלת פנים חמה.