שיא נדבקים בקורונה ביממה בארה"ב; מדינות השיבו הגבלות

יותר מ-40 אלף בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף • טקסס סגרה שוב את הברים, ומדינות נוספות הטילו מגבלות מחדש • מומחה הבית הלבן למחלות זיהומיות: "ארה"ב בבעיה רצינית"

זמן צפייה: 00:09

בארצות הברית אובחנו אתמול (שישי) 40,173 נדבקים חדשים בקורונה ביממה - מספר שיא עבור המדינה. במקביל, 16 מדינות השיבו מגבלות לאור העלייה במספר המקרים החיוביים, וד"ר אנתוני פאוצ'י, האחראי על מחלות זיהומיות מטעם כוח המשימה למאבק בקורונה בבית הלבן, הזהיר שהמדינה נמצאת ב"בעיה רצינית".

לאור העלייה בהדבקה, שנמשכת בימים האחרונים, מושל טקסס, גרג אבוט, הורה לסגור שוב את כל הברים לצמצם את מספר האנשים שרשאים לשבת במסעדה ל-50% בלבד, סגר עסקים לראפטינג וצלילה, ואסר על התקהלויות של יותר ממאה בני אדם, למעט במקרים חריגים. "אם הייתי יכול לעשות הכול מחדש, הייתי משתהה עם השבת הברים לפעילות, כעת כשאני רואה בדיעבד כמה מהר הקורונה מתפשטת במקומות בילוי אלה", אמר אבוט. פלורידה עשתה מיד צעד דומה, כשהכריזה על איסור להגיש אלכוהול בברים.

בר בטקסס בתקופת הקורונה | צילום: רויטרס

לעוד כתבות בנושא:

חשש להתפרצות בבית אבות בשפלה: 19 אנשי צוות ודיירים נדבקו

עלייה של 60% במספר הנדבקים בי-ם בשבוע האחרון; בבני ברק – 80%

מפעל המזון הכשר הגדול בעולם סגור – מאות עובדיו בסכנת פיטורים

כאמור, בתדרוך ראשון של כוח המשימה של הבית הלבן זה חודשיים, אמר ד"ר פאוצ'י: "הדרך היחידה שבה נצליח לסיים את זה, היא ביחד". בארצות אובחנו עד כה כ-2.5 מיליון בני אדם, מתוכם כ-127 אלף מתו.

עלייה בנדבקים בקורונה בישראל במקביל לעלייה במספר הבדיקות - מספר החולים המונשמים נשאר יציב

מספר החולים הפעילים 5,614, מתוכם 46 במצב קשה ו-28 מונשמים. מתו עד כה 314 בני אדם שנדבקו בנגיף. אתמול בוצעו 17,454 בדיקות.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל להיענות לבקשת משרד הבריאות ולהמשיך את תגבור כוח האדם במעבדות הבדיקה לקורונה. "חיילי צה"ל, כמו תמיד, יתגייסו למאמץ הלאומי במעבדות, בפריסה בשטח בערים השונות, במלוניות הקורונה, ובכל מקום שיידרש", אמר גנץ.

עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה
עובדי מחלקת הבידוד של נדבקי הקורונה בבית החולים פוריה | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

מספר הנדבקים בנגיף בגדה המערבית עומד כעת על 1,442, מהם 1,050 חולים פעילים. זאת, לאחר ששני חולים מתו, ו-390 החלימו. בחברון יש כעת 904 חולים פעילים, בבית לחם - 57 חולים פעילים ובשכם 42. מספר הנדבקים בנגיף ברצועת עזה ממשיך לעמוד על 72.