טוויטר תאסור מודעות פוליטיות בתשלום: "אסור לקנות הפצת מסרים"

בסדרת ציוצים שפרסם המנכ"ל ג'ק דורסי הוסבר כי החברה לא תאפשר פרסום פוליטי ממומן ברשת החברתית: "כשמשלמים על תפוצה - זה מבטל למעשה את ההחלטה האורגנית להפיץ את הרעיון"

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי | צילום: רויטרס

ג'ק דורסי, מנכ"ל חברת "טוויטר" פרסם אמש (רביעי) סדרה של ציוצים, שבה הודיע כי החברה תאסור פרסום מודעות פוליטיות בתשלום. "אנחנו מאמינים שתפוצה של מסר פוליטי היא דבר שיש להרוויח, ולא לקנות", כתב.

"תפוצה של רעיון פוליטי מתרחשת כאשר אנשים עוקבים אחר חשבון טוויטר או מצייצים את דבריו מחדש. כשמשלמים על תפוצה, זה מבטל למעשה את ההחלטה האורגנית להפיץ את הרעיון", הסביר דורסי. "הדבר מכריח את הרעיון הפוליטי בטוויטר להפוך למותאם אישית ברמה גבוהה מאוד. אנו מאמינים שההחלטה להפיץ מסר לא צריכה להיפגע על ידי כסף", הוסיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פייסבוק תובעת את NSO הישראלית: "פרצה לטלפונים דרך ווטסאפ"

פייסבוק החלה בפיילוט המסתיר את מספר ה"לייקים" מהפוסטים

"אין עליה פיקוח – והיא לא תשנה את דרכה": פייסבוק חוגגת 13

מנכ''ל טוויטר, ג'ק דורסי
מנכ''ל טוויטר, ג'ק דורסי | צילום: רויטרס

עוד הזהיר דורסי מפני כוחו של הפרסום ברשת, ואמר: "בעוד שהפרסום באינטרנט הוא חזק ואפקטיבי מאוד, הכוח הזה מביע עימו סכנה לפוליטיקה. שם, ניתן לנצל את הפרסום על מנת להשפיע על בוחרים ובכך לשנות את חייהם של מיליונים".

המנכ"ל התייחס ליכולות הפרסומות הפוליטיות בתקופה הנוכחית ואמר כי "המודעות הללו מציגות אתגרים חדשים לשיח האזרחי. ישנה צמיחה בקנה מידה עצום של מודעות שעברו אופטימיזציה באמצעות בינה מלאכותית ומיקרו-מיקוד, כמו גם הפצת מידע מוטעה שלא עבר בדיקה ואימות". בהתייחס לכוחה של הרשת אמר כי "אנו מבינים שאנחנו חלק ממערכת גדולה יותר של פרסום ברשת, ויש שיטענו כי ההחלטה תסייע רק למי שכבר מכהן בתפקיד נבחר. אך אנו יודעים כי קיימות תנועות חברתיות שהחלו ללא סיוע ממודעות בתשלום, ואני מאמין שתופעה זו תצמח".


לדבריו, כללי הפרסום החדשים ברשת יפורסמו ב-15.11 וייכנסו לתוקף בדיוק שבוע לאחר מכן. הוא ציין בדבריו כי תחילה שקלה החברה לא לאפשר רק למועמדים פוליטיים לפרסם מודעות, אך החליטה כי "זה לא הוגן לאפשר לכולם מלבדם".

לסיכום, ציין המנכ"ל כי לא מדובר בפגיעה בחופש הביטוי, אלא "מדובר בתשלום עבור השפעה ברשת. ישנן השלכות חמורות כתוצאה מתשלום זה, שהמערכת הפוליטית של ימינו לא יכולה לעמוד בהן".