4 חודשים לאחר שהושעה: הוארכה חסימת חשבון הפייסבוק של טראמפ

חשבונו האישי של הנשיא לשעבר הושעה בעקבות הסתה לאלימות שהובילה למהומות בקפיטול, ולנוכח הסיכון המתמשך, הרשת החברתית החליטה להמשיך עם הסנקציה עליו. "חשש מאלימות קיצונית"

דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

מועצת חברת פייסבוק החליטה היום (רביעי) להמשיך את חסימת חשבון הפייסבוק של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שכזכור הושעה לראשונה לפני ארבעה חודשים, זאת בעקבות הסתה לאלימות שהובילה למהוהמות בקפיטול בינואר השנה. "חשש מהמשך הסתה לאלימות קיצונית", נכתב מטעם המועצה המשקיפה של פייסבוק.

עוד קבעה המועצה כי תחילה הרשת החברתית "ניסתה להמנע מאחריותה והטילה עונש מעורפל וחסר תקן". עוד אמרה מועצת ההנהלה כי הציוץ של טראמפ "אנחנו אוהבים אתכם, אתם פטריוטים אמתיים", מהווה הפרה של כללי פייסבוק בכל הנוגע לתמיכה באנשים שמקדמים או פועלים באמצעים אלימים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ריבלין נועד עם לפיד ובנט: "עמדו מאחורי בקשתם לקבל את המנדט"

החל המרד בימינה: ח"כ שיקלי יודיע לבנט שלא יצטרף לגוש השינוי

"נשרוף את המשרדים שלכם": מאות נכי צה"ל ניסו לפרוץ לכנסת

פייסבוק
פייסבוק | צילום: יח״צ

כזכור, בתחילת השנה פייסבוק ואינסטגרם הודיעו כי השעו את חשבונו של נשיא ארצות הברית היוצא עד להודעה חדשה או לפחות עד לסיום חילופי השלטון. מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נימק דאז את ההחלטה: "המאורעות בבירה מציגים שטראמפ מתכוון להשתמש בשארית הזמן שלו כנשיא כדי לחתור תחת חילופי השלטון החוקיים - אנחנו מעריכים כי החלטתו של טראמפ לא לגנות את התנהגות תומכיו הייתה עלולה להביא להסלמת האלימות. אנחנו מאמינים כי המשך השימוש של הנשיא השירותינו מהווה סיכון גדול מדי".

יומיים לאחר מכן, גם טוויטר הודיעה כי היא משעה לצמיתות את חשבונו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לאחר האירועים האלימים בגבעת הקפיטול. בהודעת החברה נאמר כי החשבון הושעה "בשל סכנה להמשך הסתה לאלימות".