טראמפ: "המרוויחה האמיתית מביטול הביקור של טליב היא סבתה"

הנשיא האמריקני הביע הערכה כלפי ההתנהלות בעניין דרישתה של רשידה טליב לבקר את סבתה המתגוררת בגדה המערבית. כמו כן, תהה אם ייתכן וכוונתה הייתה מלכתחילה לטמון לישראל מלכודת

זמן צפייה: 02:22

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע הלילה (שבת) הערכה כלפי התנהלות ישראל בעניין דרישתה של חברת הקונגרס רשידה טליב לבקר את סבתה באזור יהודה ושומרון. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו לעג טראמפ לטליב: "כשכתבה מכתב לרשויות בישראל בו התחננה לבקר את סבתה, האישור הוענק לה במהירות, ונדחה באופן מעורר בחילה. זו מלכודת מוחלטת! המרוויחה העיקרית מביטול הביקור היא סבתה של טליב, שלא צריכה לראות אותה עכשיו".

בהמשך תהה הנשיא האמריקני אם "ייתכן שהכול היה מתוכנן מראש". לבסוף, חזר וטען כי ישראל פעלה כראוי. "ישראל נהגה באופן נחמד ומכבד כלפי טליב, כשאישרה לה לבקר את סבתה".

לכתבות נוספות בנושא >>

לאחר שהגישה בקשה הומניטרית: רשידה טליב תבקר בישראל

לאחר שנאסרה כניסתה לישראל: טליב הגישה בקשה לביקור הומניטרי

חברות הקונגרס על איסור כניסתן לארץ: "עלבון לערכי הדמוקרטיה"

חברת הקונגרס האמריקנית רשידה טליב
חברת הקונגרס האמריקנית רשידה טליב | צילום: רויטרס

אתמול הודיעה חברת הקונגרס רשידה טליב שהחליטה לא להגיע לביקור בגדה המערבית בשל המגבלות שהטילה עליה ישראל. זאת, לאחר שמוקדם יותר שר הפנים אריה דרעי אישר את בקשתה ההומניטרית לבקר את סבתה בת ה-90 בתנאי שלא תעסוק בפוליטיקה. "החלטתי שלבקר את סבתי בתנאים המגבילים האלה, עומד בניגוד אל כל מה שאני מאמינה בו – להילחם בגזענות, בדיכוי ובחוסר הצדק", כתבה טליב בחשבון הטוויטר שלה.

"להשתיק אותי ולהתייחס אלי כמו פושעת זה לא מה שסבתי רוצה בשבילי", המשיכה טליב, "זה היה הורג חלק ממני. כשניצחתי, נתתי לעם הפלסטיני תקווה שמישהו סוף סוף יגיד את האמת על התנאים הלא אנושיים שלהם. אני לא יכולה לאפשר למדינת ישראל לקחת את האור הזה, להשפיל אותי ולהשתמש באהבתי לסבתא שלי כדי להיכנע למדיניות מדכאת וגזענית".

ראשידה טליב ואילהאן עומאר ונתניהו
ראשידה טליב ואילהאן עומאר ונתניהו | צילום: רויטרס

בהמשך, בהודעה רשמית שיצאה מטעם טליב, נאמר כי "בניסיונותיי לבקר בפלסטין חוויתי את אותו יחס גזעני שהרבה פלסטינים אמריקנים סובלים ממנו כשהם נתקלים בממשלה בישראל. הבקשה של ממשלת ישראל שאחתום על כך שלא אתעסק בפוליטיקה בזמן ביקורי משקפת עד כמה היא לא דמוקרטית ומפחדת מהאמת שהביקור שלי עלול לחשוף בנוגע למתרחש ישראל, ובנוגע לפלסטינים שחיים תחת הכיבוש בתמיכת ארה"ב".

"לכן החלטתי לא לנסוע לשם כעת", כך לשון ההודעה, "מי שבאמת מאמין בדמוקרטיה, צריך להעריך מחדש את התמיכה בישראל בשל הברית הסגורה בעלת אג'נדת השנאה של טראמפ ונתניהו. מניעת כניסה של חברות קונגרס לא נוגעת רק אלי ואל עומאר, אלא גם לגזענות המושרשת בישראל שמרחיקה אותנו משלום. העם הישראלי והפלסטיני צריכים להיות יותר אמיצים וכנים".

בתגובה לדבריה, חברת הקונגרס אילהאן עומאר שהייתה אמורה להגיע לביקור עם טליב, כתבה החשבון הטוויטר שלה: "שולחת לך כוח וסולידריות".

שר הפנים אריה דרעי הגיב גם הוא להחלטה של טליב לוותר על הביקור בארץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אמש שלחה לי טליב מכתב ובו ביקשה לאפשר לה לבקר את סבתה בת ה-90 'כי זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לפגוש אותה'. אישרתי זאת הומניטרית, אך מתברר כי זו הייתה פרובוקציה כדי להבאיש את ריחה של ישראל. שנאתה לישראל גוברת על אהבתה לסבתה".