"לא הבטחתי דבר": טראמפ הודה ששוחח עם נשיא אוקראינה על ביידן

נשיא ארה"ב התייחס לדיווח לפיו שוחח עם עמיתו בקייב, ודרש ממנו לחקור את חברת הגז שניהל בנו של יריבו הפוליטי המוביל: "שוחחתי עימו על בני משפחת ביידן אך אין פסול בכך; הייתה שיחה נחמדה"

זמן צפייה: 00:23

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה באופן חלקי אמש (ראשון) בכך ששוחח על סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, בעת שיחתו עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בחודש יולי. "אני לא מחפש לפגוע בביידן או לגרום לו להיחקר", אמר טראמפ, והוסיף: "שוחחתי עימו על בני משפחת ביידן, אבל אין פסול בכך".

טרמאפ הכחיש את ההאשמות על כך שניצל את מעמדו על מנת לפגוע ביריבו הפוליטי, ביידן, שמוביל בפריימיריז של המפלגה הדמוקרטית לבחירות לנשיאות המדינה, שיתקיימו בשנה הבאה. "לא הבטחתי לו טובה תחת טובה, לא היה כלום", אמר טראמפ, והוסיף: "זאת הייתה שיחה מושלמת".

השיחה בין טראמפ וזלנסקי חוללה סערה במערכת הפוליטית האמריקנית בשבוע שעבר. זאת, לאחר שדווח בשבוע שעבר שטראמפ הפעיל לחצים על עמיתו האוקראיני, במטרה שיחקור את עסקיה של חברת גז שנוהלה בידי האנטר ביידן – בנו של ג'ו.

ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה''ב לשעבר ודונלד טראמפ, נשיא ארה''ב
ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה''ב לשעבר ודונלד טראמפ, נשיא ארה''ב | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: טראמפ לחץ על אוקראינה לחקור את בנו של ביידן

.ג'ו ביידן הודיע רשמית על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארה"ב

"טראמפ של הדמוקרטים": ג'ו ביידן יכריז על ריצה לנשיאות ארה"ב

"בירכתי אותו על מינוי במשך רוב השיחה. עם כל השחיתות הרבה, ובעיקר העובדה שאנחנו לא רוצים שאנשינו, כמו ביידן והבן שלו, ייצרו שחיתות באוקראינה. יש במדינה המון בעיות. הנשיא החדש אמר שהוא יצליח להיפתר מכך, ואני הגבתי שזה יכול להיות מעולה"

עוד הוסיף טרמאפ ואמר שיספק למקור מוסמך "תמליל של השיחה", וציין כי "כולם ייראו" שהשיחה הייתה ראויה. "אני יודע מתי אני מפעיל לחץ", אמר הנשיא. כמו כן, טרמאפ התייחס לנושא גם בעמוד הטוויטר שלו וציין שהשיחה הייתה "נחמדה".

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בבית הלבן
הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בבית הלבן | צילום: רויטרס

שיחת הטלפון המדוברת הובילה לתלונת חושף שחיתויות מתוך קהילת המודיעין האמריקנית, כך נחשף בתחילת החודש. עיתון ה"וושינגטון פוסט" דיווח בשבוע שעבר שהתלונה התמקדה בהבטחה שנתן טראמפ למנהיג זר. בימים שלאחר הגשת התלונה, עיתונים נוספים דיווחו כי מדובר בנשיא אוקראינה.

ההתמקדות של טראמפ בביידן ואוקראינה מגיעה על רקע הנסיונות של עורך דינו הפרטי של הנשיא האמריקני, רודי ג'וליאני, לגרום למדינה המזרח אירופית לחקור את עסקיו של סגן הנשיא לשעבר. מאמצים אלה מקבלים סיוע ממלכתי ממחלקת החוץ של ארצות הברית, כך דווח בחודש שעבר על ידי חדשות nbc.

ביידן פרסם אתמול הצהרה בה דרש לשחרר את תמלילי שיחתם של הנשיא טראמפ ועמיתו האוקראיני. "זאת דוגמה ברורה כשמש לשחיתות שמפוררת את מוסדות השלטון והופכת אותם לכלי לחיסולים פוליטיים ונקמות אישיות", אמר.