"ירי לרגליים ותעלת נחשים": הצעות טראמפ לבלימת מהגרים ממקסיקו

לפי ה"ניו יורק טיימס", בין הפתרונות שהציע נשיא ארה"ב לבעיית ההגירה, היו הצבת גדר חשמלית לאורך הגבול הדרומי, ותעלה ממולכדת בבעלי חיים מסוכנים כמו נחשים ותנינים

טראמפ בכנס בחירות בטקסס
טראמפ בכנס בחירות בטקסס | צילום: רויטרס

ספר חדש שצפוי לצאת בקרוב ועוסק במדיניות ההגירה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מתאר מספר הצעות שנויות במחלוקת שהעלה הנשיא בפני עובדים בממשל בנוגע לבלימת מהגרים בגבול עם מקסיקו. על פי דיווח ה"ניו יורק טיימס" שפורסם אתמול (שלישי), לאחר שהורה לסגור לחלוטין את גבול ארה"ב-מקסיקו, הציע הנשיא לירות למהגרים ברגליים במטרה להאט אותם.

על פי הדיווח שציטט את הספר, טראמפ גם הציע להציב גדר חשמלית לאורך הגבול ולבצר אותה באמצעות דוקרנים. פתרון נוסף שהעלה היה לחפור תעלות לאורך הגבול ולמלכד אותן בבעלי חיים מסוכנים כמו נחשים ותנינים במטרה לבלום מהגרים.

מהגרים שנעצרו על ידי רשויות ההגירה האמריקניות בגבול מקסיקו
מהגרים שנעצרו על ידי רשויות ההגירה האמריקניות בגבול מקסיקו | צילום: רויטרס

הספר ייקרא "Border Wars: Inside Trump’s Assault on Immigration". לדבריהם של כתבי הניו יורק טיימס, עולה ממנו כי "ההתלהבות של טראמפ לבלום את ההגירה, הובילה אותו להציע פתרונות, שכל אחד מהם היה יותר קיצוני מהקודם".

הספר, שמתבסס על עדויותיהם של עשרות עובדי ממשל ופקידים בבית הלבן, תואם את מדיניות ההגירה שהנשיא טראמפ נוקט בכל הנוגע לגבולה הדרומי של ארה"ב. בשנה שעברה הוא הציע באופן פומבי שחיילים אמריקנים יירו במהגרים שישליכו לעברם אבנים.

בניית החומה על גבול מקסיקו | צילום: רויטרס

הספר מתאר יחסים מתוחים במיוחד בין טראמפ לבין השרה לביטחון פנים לשעבר, קירסטן נילסן, שנאלצה שוב ושוב להסביר לנשיא מדוע הוא אינו יכול לעבור על החוקים והכללים הבין-לאומיים במסגרת מאבקו בהגירה, עד שלבסוף הודחה מהתפקיד.

לאחרונה אישר בית המשפט העליון האמריקני את העברתם של 3.6 מיליארדי דולרים מתקציב הפנטגון לבניית חלק מהחומה לבלימת המהגרים בגבול עם מקסיקו. חמישה שופטים הצביעו בעד, וארבעה הצביעו נגד ההחלטה, שהגיעה לפתחו של בית המשפט העליון, לאחר ששופט פדרלי בקליפורניה אסר על השימוש בכספים לבניית החומה. הוחלט כי הכספים ישמשו לפרויקטים הקשורים בחומה בקליפורניה, אריזונה וניו מקסיקו.