דונלד טראמפ פיטר את ראש השירות החשאי

הנשיא האמריקני הורה לפטר את רנדולף אלס, ומינה במקומו את ג'יימס מורי, שמשרת בזרוע הפדרלית, וייכנס לתפקידו בחודש הבא. זאת, יממה לאחר שהשרה לביטחון המולדת נאלצה להתפטר מתפקידה

רנדולף אלס, ראש השירות החשאי של ארצות הברית
רנדולף אלס, ראש השירות החשאי של ארצות הברית | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פיטר את ראש השירות החשאי רנדולף אלס ומינה במקומו את ג'יימס מורי, שיתחיל למלא את תפקידו בחודש הבא. כך הודיע הערב (שני) הבית הלבן. זאת, יממה לאחר שהשרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן נאלצה להתפטר מתפקידה.

על פי דיווח ברשת CNN, טראמפ הורה לראש הסגל בבית הלבן, מיק מולבני, לפטר את אלס, שיישאר בתפקידו עד סוף החודש. לפי מקור המקורב לראש השירות החשאי, לפני כשבועיים נאמר לאלס שיהיו שינויים בצמרת הזרוע הפדרלית, והוא התבקש להמשיך בתפקידו עד שימנו לו מחליף. כמו כן, לטענת המקור, בכירים בשירות החשאי הופתעו מההחלטה וגילו עליה רק דרך CNN. בכיר בממשל האמריקני אמר בדאגה כי "ישנו טיהור כמעט שיטתי שקורה בסוכנות הלאומית השנייה בגודלה במדינה".

קירסטן נילסן, מזכירת ביטחון המולדת של ארצות הברית לשעבר
קירסטן נילסן, מזכירת ביטחון המולדת של ארצות הברית לשעבר | צילום: רויטרס

גורם המקורב לאלס אמר שההדחה שלו לא קשורה לביקורת שהופנתה לאחרונה כלפי השירות החשאי, לאחר שאישה סינית נכנסה באופן לא חוקי לאחוזה של טראמפ, מאר-א-לאגו בפלורידה, עם דרכונים מזויפים ועם כרטיס המכיל "תוכנה זדונית". בתגובה, רק לפני חמישה ימים, טראמפ אמר כי הוא "מאוד שמח מהשירות החשאי, שעושה עבודה פנטסטית מהיום הראשון".

הפיטורים של אלס הגיעו יממה אחת בלבד לאחר שהשרה לביטחון המולדת, קירסטן נילסן, נאלצה להתפטר. זאת, בעקבות אי הסכמה בינה לבין טראמפ על רקע מדיניות ההגירה בגבול מקסיקו.