האסטרטגיה של טראמפ: פגיעה באמינותם של ביידן והמדליף • פרשנות

הנשיא האמריקני גיבש תוכנית תגובה להליך ההדחה שמתנהל נגדו, ובה הוא פועל בשתי חזיתות: האחת - ניסיון לפגוע בתדמית הציבורית של מגיש התלונה נגדו, והשנייה - הסטת האש לעבר יריבו הפוליטי

זמן צפייה: 01:26

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גיבש בעצמו אסטרטגיית תגובה להליך ההדחה שמתנהל נגדו בימים אלה בקונגרס, ובה הוא פועל בשתי חזיתות. הראשונה היא לנסות לפגוע באמינות הציבורית של איש המודיעין שהגיש את התלונה על השיחה של הנשיא האמריקני עם עמיתו האוקראיני. השנייה, היא הסטת האש ממנו לעברו של ג'ו ביידן.

הבעיה של טראמפ היא שהציוצים שפרסם נגד איש המודיעין לא מתיישבים עם המציאות, כך לדברי המפקח הכללי של קהילת המודיעין שמונה על ידי הנשיא האמריקני עצמו, ובחן את התלונה של איש המודיעין. בניסיון לפגוע בביידן, טראמפ טוען שהוא פעל לא כשורה באוקראינה ובסין.

הטענות נגד ביידן, דומות לטענות העבר של הנשיא האמריקני נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ב-2016, הילארי קלינטון. בתוך כך התברר כי ממשל טראמפ ממשיך לחקור את האימיליים הנעלמים של קלינטון מתקופתה כשרת חוץ. זאת, במטרה ליצור תחושה שהדמוקרטים מושחתים. הבעיה הניצבת בפני טראמפ כרגע דעת הקהל במדינה. על פי הסקרים יותר אמריקנים מצדדים בהליך ההדחה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טראמפ: "אני רוצה לפגוש את איש המודיעין שמאשים אותי"

דיווח: טראמפ לחץ על ר"מ אוסטרליה לסייע בערעור דוח מולר

לאחר הפתיחה בהליך הדחה נגד טראמפ: פומפאו זומן להעיד בקונגרס

דולנד טראמפ, נשיא ארצות הברית, בועידת ה-G7 באיטליה
דולנד טראמפ, נשיא ארצות הברית, בועידת ה-G7 באיטליה | צילום: רויטרס

אתמול צייץ טראמפ בטוויטר כי הוא מעוניין לפגוש את איש המודיעין שמאשים אותו, ואמר כי הוא רוצה שיו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אדם שיף, יתושאל בעוון בגידה. זאת לאחר שאיש מודיעין אנונימי חשף כי טראמפ ביקש בשיחת טלפון עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לחקור חברה של בנו של המתמודד בבחירות המקדימות למפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, ובכך ניסה לכאורה להביא להתערבותו בבחירות 2020.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

"אני רוצה לפגוש את האיש שמאשים אותי, שהציג מידע מיד שנייה ושלישית, אך גם את האדם שהעביר את המידע הזה, שברובו לא נכון, ל"חושף השחיתויות". האם האדם הזה ריגל אחרי נשיא ארה"ב? השלכות גדולות", כתב טראמפ. "השקרים שלו הומצאו כנראה בדרך הכי בוטה אי פעם בקונגרס. הוא כתב והקריא דברים נוראיים, ואז אמר שזה מפיו של נשיא ארה"ב. אני רוצה שאדם שיף יתושאל ברמה הכי גבוהה של הונאה ובגידה. כמו כל אמריקני, מגיע לי לפגוש את מי שמאשים אותי, במיוחד כשהוא מציג שיחה מושלמת עם מנהיג זר בדרך לא מדויקת לחלוטין. אחר כך, שיף שיקר לקונגרס כשהמציא את מה שאמרתי".

טראמפ התייחס בציוץ לעדותו של חושף השחיתויות מחודש יולי. למרות הציוץ, תמלול השיחה עם זלנסקי שפורסם בשבוע שעבר מגלה כי עדותו של איש המודיעין בנוגע לשיחה הייתה מדויקת.