טראמפ נגד המושלים: "בחלק מהמדינות המגבלות קשוחות מדי"

לאחר שצייץ "לשחרר את מינסוטה, מישיגן ווירג'יניה", ברקע הפגנות נגד הסגר באותן מדינות, נשיא ארה"ב הביע תמיכה במפגינים. טראמפ העריך "65-60 אלף אמריקנים ימותו מקורונה"

זמן צפייה: 02:37

מגפת הקורונה: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגן הלילה (שבת) בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן על ציוצים שבהם קרא "לשחרר" מספר מדינות, שלשיטתו מטילות סגר הדוק מדי, והביע תמיכה בהפגנות מתוכננות נגד המגבלות. "בחלק מהמדינות הן פשוט קשוחות מדי", אמר. בציוצים ששיגר מוקדם יותר קרא "לשחרר את מינסוטה, לשחרר את מישיגן, לשחרר את וירג'יניה".

טראמפ הדגיש, בתגובה לשאלות הכתבים, כי הוא חש בנוח עם הציוץ: "אלה אנשים שמביעים את השקפותיהם, הם נראים לי כמו אנשים אחראיים, אתם יודעים, הם קיבלו יחס קשה". עוד אמר כי המדינות שציין "יכלו להשיג אותן תוצאות עם מעט פחות מגבלות".


"אם אנחנו רואים משהו רע שלדעתו הוא שגוי, אנחנו נפעל מולן באופן קשה", אמר טראמפ בנוגע לאותן מדינות. "לממשל הפדרלי יש הרבה מה לומר". האמירות הללו של טראמפ, המותחות ביקורת על מושלים במספר מדינות, עומדות בסתירה לאמירותיו רק יממה קודם לכן, אז טען כי ההחלטה צריכה להישאר בידי המושלים.

כמו כן, טראמפ חזר על אמירתו בשבוע שעבר, לפני הוא הממשל מעריך כי "65-60 אלף אמריקנים ימותו כתוצאה מנגיף הקורונה". כידוע, ארה"ב היא המובילה במקרי ההידבקות והתמותה בעולם. עד כה מתו 37,158 אמריקנים מקורונה, ו-710,021 נדבקו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בתגובה לציוצים, מושל מינסוטה, טים וולטס, אמר ששאל את הבית הלבן כיצד עליו לנהוג אחרת, אך לא קיבל כל תשובה. "הנשיא דיבר על תוכנית בת שלוש שלבים, שמשקפת בדיוק את מה שאנו מנסים לעשות", אמר.

באותה מסיבת עיתונאים, טראמפ הכריז על חבילת סיוע בסך 19 מיליארד דולר לחקלאים שנפגעו כתוצאה מהמשבר. התוכנית כוללת 16 מיליארד דולר בתשלומים ישירות חקלאים, ובשלושה מיליארד דולר יירכשו בשר, מוצרי חלב ומוצרי מזון אחרים. ביולי תקבל מחלקת החקלאות בממשל 14 מיליארד דולר בסיוע נוסף. "זה יסייע לחוואים ולחלקאים, וזה כסף שמגיע להם", אמר.