דיווח: טראמפ הקפיא כספי סיוע לאוקראינה לפני ששוחח עם נשיאה

בכירים בממשל האמריקני אמרו לניו יורק טיימס שהנשיא הורה לבדוק אם 391 מיליון הדולרים לקייב הם הוצאה הכרחית. זאת, לטענתם, בטרם לחץ על זלנסקי לחקור חשד לשחיתות מצד בנו של יריבו הפוליטי

זמן צפייה: 00:23

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה באופן אישי על הקפאת כספי סיוע בגובה 391 מיליון דולרים לאוקראינה, בימים שקדמו לשיחתו עם הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי - כך דווח אתמול (שני) ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, שני בכירים בממשל טראמפ אמרו כי הנשיא פנה בנושא לראש המטה שלו בפועל, מיק מלבאני, שביקש לבדוק עם אגף התקציבים והפנטגון אם מדובר בהוצאה הכרחית.

כאמור, ההוראה עברה לפני השיחה שקיים טראמפ עם נשיא אוקראינה, שנטען כי במהלכה ביקש ממנו לחקור את האנטר ביידן, בנו של יריבו מהמפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן. הקפאת כספי הסיוע מלבה את הטענות שהנשיא האמריקני הפעיל לחצים על זלנסקי, במטרה שיחקור את עסקיה של חברת גז שנוהלה בידי בנו של ביידן, שיתחרה מולו בבחירות לנשיאות, שיתקיימו ב-2020.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: טראמפ לחץ על אוקראינה לחקור את בנו של ביידן

.ג'ו ביידן הודיע רשמית על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארה"ב

"טראמפ של הדמוקרטים": ג'ו ביידן יכריז על ריצה לנשיאות ארה"ב

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בטקס ההשבעה
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בטקס ההשבעה | צילום: רויטרס

ביום ראשון הודה טראמפ במידה מסוימת כי שוחח על ביידן, בעת שיחתו עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בחודש יולי. "אני לא מחפש לפגוע בביידן או לגרום לו להיחקר", אמר טראמפ, והוסיף: "שוחחתי עימו על בני משפחת ביידן, אבל אין פסול בכך".

טרמאפ הכחיש את ההאשמות על כך שניצל את מעמדו על מנת לפגוע ביריבו הפוליטי, שמוביל בפריימיריז של המפלגה הדמוקרטית לבחירות לנשיאות. "לא הבטחתי לו טובה תחת טובה, לא היה כלום", אמר טראמפ, והוסיף: "זאת הייתה שיחה מושלמת".

ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה''ב לשעבר ודונלד טראמפ, נשיא ארה''ב
ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה''ב לשעבר ודונלד טראמפ, נשיא ארה''ב | צילום: רויטרס

לפי דיווח מיום שישי האחרון בוול סטריט ג'ורנל, לאחר בחירתו של זלנסקי לנשיאות, שוחח עמו טראמפ וביקש ממנו שמונה פעמים לשתף פעולה עם עורך דינו רודי ג'וליאני בחקירת החברה. בריאיון שהעניק ג'וליאני לאחרונה, טען כי פעילותו של ביידן נגד השחיתות באוקראינה בתקופת כהונתו נועדה להסתיר את מעשיו של בנו כמנהל חברת הגז. עם זאת, מהממשל האוקראיני נמסר כי אין בידיו כל הוכחות להתנהגות פלילית מצד ביידן או מצד בנו.