חשבון הטוויטר של טראמפ הושעה: "סכנה להמשך הסתה לאלימות"

מהחברה נמסר כי ההחלטה התקבלה "לאחר בחינה מדוקדקת של ציוציו האחרונים". טראמפ הגיב מחשבונו הרשמי כנשיא ופנה לתומכיו: "השתיקו אותי ואתכם". הציוצים הוסרו לאחר זמן קצר

זמן צפייה: 03:04

טוויטר הודיעה בלילה (שבת) כי היא משעה לצמיתות את חשבונו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לאחר האירועים האלימים בגבעת הקפיטול. בהודעת החברה נאמר כי החשבון הושעה "בשל סכנה להמשך הסתה לאלימות".

עוד נכתב בהודעת החברה כי "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מדוקדקת של ציוציו האחרונים בחשבון", בהם הוסיף לטעון כי הבחירות נגנבו אף כי הוכח שמדובר בטענה חסרת בסיס, וכינה את הפורעים בגבעת הקפיטול "פטריוטים". יש לציין שחשבונו של טראמפ הושעה ל-12 שעות עוד ביום רביעי בערב, סמוך לתקרית האלימה.

לכתבות נוספות בנושא >>

לאחר הודעת טוויטר טראמפ הגיב בחשבון הרשמי שלו כנשיא. "כפי שאני טוען מזה זמן רב, טוויטר הלכה יותר ויותר רחוק כדי למנוע את חופש הביטוי, והערב עובדי טוויטר פעלו במתואם עם הדמוקרטים והשמאל הקיצוני כדי להסיר את החשבון שלי מהרשת הם השתיקו אותי, ואתכם 75 מיליון הפטריוטים הנהדרים שהצביעו לי", כתב.

בניין הקונגרס במהלך המהומות
''סכנה להמשך הסתה לאלימות''. בניין הקונגרס במהלך המהומות | צילום: רויטרס

טראמפ גם הוסיף כי הוא שוקל להפסיק את הסיוע לטוויטר, ואף הוסיף כי הוא שוקל בעתיד להקים פלטפורמה "שתאפשר חופש ביטוי". טוויטר הסירה את הציוצים הללו זמן קצר לאחר פרסומם, כמו גם חסמה חשבון נוסף שממנו נוהל קמפיין הבחירות לנשיאות.

הודעת טוויטר מגיעה לאחר הודעה דומה מטעם פייסבוק, שחסמה ביום חמישי את חשבונותיו בפלטפורמה, כולל באינסטגרם "עד להודעה חדשה". בהודעת מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נכתב: "המאורעות בבירה מציגים שטראמפ מתכוון להשתמש בשארית הזמן שלו כנשיא כדי לחתור תחת חילופי השלטון החוקיים".

אחת ההודעות האחרונות שטראמפ הספיק אמש לפרסם בחשבון הטוויטר שהושעה היה כי "אין בכוונתו להגיע להשבעה של ביידן ב-20 בינואר". טראמפ יהיה הנשיא היחיד ב-200 השנים האחרונות שלא יגיע להשבעת מחליפו, מלבד ריצ'ארד ניקסון שהתפטר. על פי דיווחים סגנו, מייק פנס, צפוי להגיע לטקס.