טראמפ: "השארתי כוחות צבאיים בסוריה לבקשת ישראל וירדן"

נשיא ארה"ב מסר לעיתונאים כי למרות שרצה להוציא את כל הכוחות האמריקניים מסוריה, החליט להותיר במדינה כ-200 חיילים - לבקשת ירושלים ועמאן. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הכריז שישיב כאלף חיילים

זמן צפייה: 00:26

אחרי שרק בשבוע שעבר הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי יוציא מצפון-מזרח סוריה כאלף חיילים, היום (שני) סיפר לעיתונאים כי למרות שרצה להוציא את כל הכוחות האמריקניים מסוריה, הוא השאיר בבסיס בדרום-מזרח המדינה כ-200 חיילים - לבקשתן של ישראל וירדן. לפי גורמים רשמיים, רוב הכוחות שיצאו מסוריה יעברו לעיראק.

שר ההגנה האמריקני וראש הפנטגון, מארק אספר, אמר היום כי הוא שוקל אפשרות להשאיר משלחת במזרח סוריה כדי להילחם יחד עם לוחמים כורדים סורים בדאע"ש. טראמפ הוסיף וסיפר לכתבים בבית הלבן כי ארה"ב תעבוד עם הכורדים במזרח סוריה כדי להבטיח שיקבלו גישה להכנסות מנפט סורי, והציע לשלוח לשם חברת נפט אמריקאית כדי לעזור.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו החזיר המנדט לנשיא: "גנץ שבוי של ליברמן ולפיד"

וורן על התנהלות ישראל בשטחים: הפסקת סיוע כלכלי עומדת על הפרק

מכה נוספת לג'ונסון: גם היום – הפרלמנט לא יצביע על הברקזיט

כוחות צבא אמריקניים בסוריה
כוחות צבא אמריקניים בסוריה | צילום: רויטרס

כזכור, חיילים כורדים מארגון הכוחות הסוריים הדמוקרטים נסוגו אתמול מהעיירה ראס אל-עין השוכנת בגבול עם טורקיה, כחלק מהסכם הפסקת האש שנחתם עם הטורקים בתיווך ארצות הברית, לפיו על הכורדים לסגת מאזור הגבול עד מחר בערב. דובר הכוחות, קינו גבריאל, אמר אתמול כי כל הלוחמים של הארגון, המונהג על ידי לוחמים ממצא כורדי, עזבו את האזור המותקף – באותו יום בו החלה הנסיגה האמריקנית מסוריה. בהצהרתו אמר גבריאל כי "אין לנו יותר חיילים בעיר".

בשבוע שעבר הכריזו סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על הסכם הפסקת האש בצפון סוריה. ארדואן טען כי בעקבות ההסכם נפסקו העימותים באזור, אך הוסיף ואמר שהפעולה הצבאית תמשך במידה והסכם הפסקת האש לא ייושם במלואו מצד הכוחות הכורדיים, במהלך כל 120 השעות שבהן הוא תקף. לדברי ארדואן, הוא הודיע ​​לטראמפ בשיחת טלפון על תחילת התקיפה בסוריה יום לפני תחילת הפעולה.