טראמפ: "מהגרים לא חוקיים ישוכנו בערים בשליטת הדמוקרטים"

נשיא ארה"ב מאיים לשכן מהגרים בערי מקלט בהן אין חוקי הסגרה, ושמנוהלות באופן מסורתי על ידי המפלגה המתחרה: "השמאל הקיצוני בעד גבולות פתוחים – זה אמור לשמח אותם"

מהגרים שנעצרו על ידי רשויות ההגירה האמריקניות בגבול מקסיקו
מהגרים שנעצרו על ידי רשויות ההגירה האמריקניות בגבול מקסיקו | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ממשיך להפעיל לחץ על חברי המפלגה הדמוקרטית לתמוך בתוכנית בניית החומה בגבול מקסיקו. בחשבון הטוויטר שלו כתב הלילה (שבת): "בשל אי נכונותם של הדמוקרטים לתמוך בחוקי ההגירה שהצעתי – אני שוקל לחיוב לשכן מהגרים לא חוקיים ב-'ערי מקלט' בלבד", טראמפ הוסיף: "השמאל הקיצוני בעד גבולות פתוחים – זה אמור לשמח אותם".

עם זאת, גורמים רשמיים בבית הלבן הכחישו את הצהרתו של טראמפ. "מדובר ברעיון שהועלה בעבר ונדחה", אמר גורם במשרד לביטחון פנים האמריקני לרשת CNN. "הנושא ירד מהפרק ולא קיים עוד דיון בעניין".

ברחבי ארצות הברית קיימות כ-500 ערים ורשויות המגדירות את עצמן ערי מקלט – ערים בהן רשויות החוק המקומיות לא מחויבות להעביר לרשויות ההגירה מידע על מהגרים לא חוקיים. בצורה זו, טוענים באותן ערים, מהגרים לא חוקיים מגלים נכונות רבה יותר לדווח על פשיעה. אותן ערים, כפי שטראמפ ציין, ממוקמות לרוב במדינות הנשלטות באופן מסורתי על ידי דמוקרטים – בהן סן פרנסיסקו, שיקגו, אטלנטה וניו יורק.

עוד בחדשות 13:

דונלד טראמפ פיטר את ראש השירות החשאי

טראמפ איים: "אם ההגירה ממקסיקו לא תיפסק - אסגור את הגבול"

טראמפ: "אטיל וטו על הצבעת הסנאט לבטל את מצב החירום הלאומי"

חתם על צו המגביל הגירה. טראמפ
חתם על צו המגביל הגירה. טראמפ | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

הדוברת מטעם מנהיגת הדמוקרטים בקונגרס, ננסי פלוסי, מסרה בתגובה להצהרתו של טראמפ: "אין גבול לציניות ולאכזריות של הממשל. השימוש של טראמפ בבני אדם, ובהם ילדים, ככלי משחק הוא בלתי מתקבל על הדעת, ובחלק מהמקרים – פלילי. העם האמריקני דחה באופן חד משמעי את מדיניות ההגירה הרעילה של הממשל, והמפלגה הדמוקרטית תמשיך לקדם חקיקה שתשמור על ביטחון האמריקנים ותכבד על הערכים בהם אנו מאמינים".

כזכור, שינוי מדיניות ההגירה ובניית החומה בגבול מקסיקו הייתה אחת מההבטחות המרכזיות של הקמפיין לנשיאות של טראמפ ב-2016. לפני כשבועיים איים בחשבון הטוויטר שלו שיסגור את הגבול עם מקסיקו, או לפחות חלק גדול ממנו, במידה ומקסיקו לא תפסיק באופן מיידי את ההגירה הבלתי חוקית לשטח ארה"ב. בתגובה לאיום של טראמפ, כתב שר החוץ המקסיקני: "לא נפעל על בסיס איומים - אנחנו שכנים נהדרים".

אם וילדיה נמלטים מגז מדמיע בגבול מקסיקו
אם וילדיה נמלטים מגז מדמיע בגבול מקסיקו | צילום: רויטרס

"הדמוקרטים נתנו לנו את חוקי ההגירה החלשים ביותר בעולם", צייץ הנשיא האמריקני. "הקונגרס חייב לשנות את חוקי ההגירה החלשים שלנו עכשיו, ומקסיקו חייבת לעצור את ההגירה הבלתי חוקית משטחה לעבר השטח שלנו". בהמשך, איים טראמפ כי אם מקסיקו לא תמנע את ההגירה הבלתי חוקית משטחה הוא "יסגור בשבוע הבא את הגבול או לפחות חלקים גדולים ממנו".

לפני כחודשיים הכריז הנשיא טראמפ שיחתום על מצב חירום לאומי כדי לגייס כסף עבור החומה, אותה הוא מעוניין לבנות לאורך הגבול. עוד אמר טראמפ כי הוא ישתמש בסמכויותיו כדי לעקוף את הקונגרס, שבלם עד כה את ניסיונותיו, כדי להשיג את הכסף הדרוש לבניית החומה ולהקים אותה ללא אישור הקונגרס.

"אני לא בונה את החומה כי הבטחתי זאת בקמפיין, אלא בגלל כמויות הסמים שנכנסות מהגבול", אמר טראמפ. "יש לנו פלישה של סמים ואנשים מהגבול, זה לא מתקבל על הדעת. מצבי חירום הוכרזו על ידי נשיאים בעבר פעמים רבות. זה לא מסובך, זה פשוט - אנו רוצים לבלום את הסמים מכניסה למדינה. אנו רוצים לעצור עבריינים וכנופיות מלהיכנס".