טראמפ: "עד לפני 10 שנים ישראל שלטה בקונגרס - היום כבר לא"

הנשיא לשעבר התראיין לתוכנית רדיו אמריקנית ודיבר הרבה על יחסיה של ישראל עם ארצות הברית. בנוסף דיבר על הפופולריות שלו בישראל ואמר כי "יכולתי לרוץ לראשות ממשלת ישראל ולהיבחר בקלות"

דונלד טראמפ בוועידת CPAC | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התראיין הלילה (שלישי) לתוכנית רדיו אמריקנית ואמר כי בעבר ישראל "שלטה בקונגרס". טרמאפ התייחס לשינוי שעבר על המפלגה הדמוקרטית עם השנים ועל כך שרבים מחברי המפלגה החדשים אינם אוהדי ישראל כבעבר.

"השינוי הכי גדול שראיתי", תיאר טראמפ, "הוא שישראל שלטה בקונגרס עד לפני 15-10 שנה. זה היה כל כך חזק והיום זה כמעט הפוך". הוא הזכיר את חברות הקונגרס הצעירות אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ואילהאן עומאר, שזוכות לפופולריות רבה במפלגה והביעו הרבה ביקורת על ישראל. "הם שונאים את ישראל בתשוקה", אמר עליהן טראמפ.

בנוסף, הנשיא לשעבר התייחס להסכמי אברהם ואמר כי קיבל על המהלך שבחים. "נאמר לי שאני יכול לרוץ לראשות ממשלת ישראל ולנצח בקלות". לאחר מכן השווה את הפופולריות שלו בישראל לזו של היהודים בארצות הברית והביע אכזבה מכך שלא זכה לאהדה גדולה בקרב מצביעים יהודים: "אוהבים אותי שם יותר מאשר אם מסתכלים על ההצבעות כאן. לא קיבלתי קולות של יהודים פה במדינה כמו שחשבתי".