למרות שהפסיד: טראמפ פיטר את שר ההגנה של ארה"ב מארק אספר

הנשיא היוצא הודיע בטוויטר על פיטוריו של אספר, שהחל לכהן בתפקיד ביולי 2019, וגילה כי מי שיכהן במקומו יהיה כריסטופר מילר, ששימש כראש המרכז למאבק בטרור. "יעשה עבודה נהדרת"

זמן צפייה: 04:11

הנשיא היוצא דונלד טראמפ הדיח הערב (שני) את שר ההגנה האמריקני מארק אספר מתפקידו, ובציוץ בטוויטר הודיע כי מי שיחליף אותו יהיה כריסטופר מילר, אשר שימש עד כה כראש המרכז למאבק בטרור. "אני שמח להודיע שמילר יהיה שר ההגנה בפועל - הוא יעשה עבודה נהדרת", כתב טראמפ, והוסיף: "ברצוני להודות לאספר על שירותו בתפקיד".

גורמים במערכת הביטחון בישראל אמרו כי פיטוריו של אספר לא צפויים לסכן את ההסכמים החתומים של הפנטגון עם משרד הביטחון, לפיהם צה"ל יקבל פיצוי על עסקת מכירת מטוסי ה-F35, שנרקמה בין ארה"ב לאיחוד האמירויות במסגרת הסכם נרמול היחסים.

בתוך כך, אתר החדשות "AXIOS" ציטט מקורבים לטראמפ, לפיהם הנשיא שהפסיד בבחירות בשבוע שעבר מתכוון להתמודד שוב בשנת 2024. בשלב זה, כידוע, טראמפ טרם הכיר בהפסד וממשיך לטעון להונאות בקלפיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נכנס למועדון – ויורה לכל עבר: תיעוד הרצח הכפול בנצרת

"ניצבים מול חורף קודר": ביידן הציג את צוות המאבק בקורונה

ישראל במו"מ מתקדם עם חברת פייזר על קבלת החיסון לקורונה

אתמול דווח ברשת CNN כי רעייתו של הנשיא המכהן, מלאניה טראמפ, היא בין המקורבים אליו שמייעצים לו להכיר בהפסד בבחירות לנשיאות. נוסף למלאניה, נמצא גם יועצו הבכיר ג'ראד קושנר שכאמור, גם המליץ לו לקבל את התוצאות.

עם זאת, כמה שעות לאחר הדיווח רעייתו של טראמפ צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "תושבי אמריקה ראויים לבחירות הוגנות. כל קול חוקי - ולא אלו שאינם חוקיים - צריך להיספר. אנחנו חייבים להגן על הדמוקרטיה שלנו עם שקיפות מוחלטת".