מול אלפי תומכים: טראמפ השיק את קמפיין הבחירות ל-2020

נשיא ארה"ב הכריז בעצרת בפלורידה על השקת הקמפיין, במהלכה תקף את הילארי קלינטון ואנשי המפלגה הדמוקרטית, והודיע כי סיסמת הבחירות שלו תהיה "לשמור על גדולתה של אמריקה"

זמן צפייה: 02:18

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ השיק הלילה (רביעי) את הקמפיין שלו לבחירות 2020 לנשיאות, לעיניי 20,000 תומכים, בהיכל הספורט "אמוויי" שבאורלנדו, פלורידה. טראמפ הכריז באופן רשמי על פתיחת הקמפיין לבחירות לנשיאות ב-2020. "עם כל הלב והאומץ והזיעה והנשמה, אנחנו הולכים לשמור על גדולתה של אמריקה", אמר. "לכן, הלילה אני עומד בפניכם ומכריז רמית על השקת הקמפיין לקדנציה שנייה כנשיא ארה"ב". "אני יכול להבטיח לכם שלעולם לא אאכזב אתכם", אמר לקהל תומכיו המריע, והודה לאשתו ילדיו, הוריו, ואחיו המנוח.

טראמפ הכריז כי הסיסמא של הקמפיין תתכתב עם זאת של הקמפיין הקודם. הוא שאל את הקהל אם הוא מעדיף את "להחזיר את אמריקה לגדולתה" (Make America Great) או את "לשמור על גדולתה של אמריקה" (Keep America Great). הקהל הריע בחוזקה עבור הסיסמא השנייה, וטראמפ אמר בהלצה כי "עור התוף שלי לא ישוב להיות כשהיה", והוסיף: "איך אפשר לוותר על הסלוגן הגדול בכל הזמנים?".

בתחילת נאומו תקף טראמפ את התקשורת, ואמר ש"אם היו בהיכל שלושה או ארבעה כסאות ריקים, התקשורת הייתה אומרת שלא מילאתי את ההיכל", וציין כי ההיכל מלא ב-20,000 אנשים. עוד אמר שבחירות 2016 היו "רגע מכונן בהיסטוריה האמריקנית".

בווידאו: הנאום המלא של טראמפ בעצרת בפלורידה

טראמפ משיק את קמפיין הבחירות ל-2020 בעצרת בפלורידה | צילום: רויטרס

לאחר מכן עבר טראמפ לתקוף את אנשי המפלגה הדמוקרטית: "היריבים הדמוקרטים הקיצוניים שלנו מונעים משנאה, דעה קדומה וזעם. הם רוצים להרוס את המדינה כפי שאנו מכירים אותה. לא מתקבל על הדעת. זה לא יקרה". כמו כן, התייחס לדו"ח מולר, שחקר את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות: "ניצחנו עם דו"ח מולר ועכשיו הם רוצים להתחיל זאת מהתחלה, כי לא הצליח להם".

טראמפ שב להתייחס לפרשת המיילים של הילרי קלינטון. "אנחנו הולכים למצוא אותם עמוק בתוך משרד החוץ", ואמר כי אם הוא היה מוחק מיילים, היה "מקבל את הכסא החשמלי".

טראמפ משיק את הקמפיין שלו ל-2020, לצד רעייתו מלאניה וסגנו, מייק פנס | צילום: רויטרס

לצד המתקפות החוזרות ונשנות כלפי הילרי קלינטון, טראמפ הזכיר בקצרה את אחד המועמדים הבולטים במפלגה הדמוקרטית, סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, וקרא לו "ג'ו הישנוני".