טראמפ: "ניסיון ההדחה מעורר זעם רב, זה המשך של ציד המכשפות"

נשיא ארצות הברית סירב לקבל אחריות על המהומות בקפיטול והצהיר: "דבריי באותה עת היו ראויים לחלוטין". עוד גינה טראמפ את הרשתות החברתיות שהשעו את חשבונותיו: "עשו טעות ענקית"

זמן צפייה: 05:07

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (שלישי) לניסיונות להדיחו בעקבות המהומות בקפיטול, והצהיר כי מדובר ב"המשך של ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה". לדבריו, המאמצים להדיחו מעוררים זעם רב, אך הדגיש: "אני לא מעוניין באלימות".

בהמשך דבריו גינה הנשיא האמריקני את חסימת חשבונותיו ברשתות החברתיות. "הן עשו טעות ענקית, דבר נוראי לארצות הברית", הצהיר. "מעולם לא ראיתי כעס כה רב כמו אחרי הפעולות שהן נקטו".

כאשר נשאל אם הוא אחראי באופן כלשהו להתפרעויות האלימות בוושינגטון, השיב טראמפ: "דבריי באותה עת היו ראויים לחלוטין".

עוד בחדשות 13:

טראמפ ופנס נפגשו לראשונה מאז המהומות בקפיטול: "שיחה טובה"

חשבון הטוויטר של טראמפ הושעה: "סכנה להמשך הסתה לאלימות"

טראמפ הודיע: "לא אגיע לטקס ההשבעה של ביידן לנשיאות"

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בהמשך היום צפוי לאשר בית הנבחרים את ההחלטה הקוראת לפנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה האמריקנית, ולהדיח את טראמפ - ימים ספורים לפני שהוא אמור לסיים את כהונתו בכל מקרה. בכוונת יושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי לתת לפנס 24 שעות בלבד להיענות לבקשת בית הנבחרים.

אם פנס לא יסכים למהלך - כפי שצפוי לקרות, שכן החלטתו נרמזה כבר בהודעה שנמסרה מלשכתו, בית הנבחרים יצביע מחר על כתב האימפיצ'מנט והדחת הנשיא. טראמפ, כזכור, מואשם על ידי בית הנבחרים בהסתה למרד.

ליל המהומות בקונגרס
ליל המהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

מנהיג הדמוקרטים בסנאט מתכוון לפעול לשינוי נהלי הסנאט בהסכמה עם מנהיג הרפובליקנים, זאת על מנת לאפשר גם לסנאט לדון מיידית בהדחה של הנשא בשל הנסיבות המיוחדות וחומרת מעשיו של טראמפ, ולא להמתין עד ליום לפני השבעתו של ביידן - בהתאם לנוהל הרגיל.