סנאטורים בארה"ב קוראים להחזיר הסיוע ההומניטרי לפלסטינים

שישה סנאטורים דמוקרטים דורשים להעביר עד סוף השנה התקציבית את כספי הסיוע לשנת 2017 ו-2018, שהוקפאו בקיץ אשתקד על ידי ממשל טראמפ. "עצירת המימון רק מתדלקת קבוצות קיצוניות כמו חמאס"

הסנאטורית הדמוקרטית של קליפורניה, דיאן פיינשטיין
הסנאטורית הדמוקרטית של קליפורניה, דיאן פיינשטיין | צילום: רויטרס

שישה סנאטורים דמוקרטים קראו לחזור לספק סיוע המוניטרי לפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה, זאת לאחר שבשנה שעברה עצר הממשל בראשותו של הנשיא דונלד טראמפ את העברת כספי הסיוע של 2017 לפלסטינים. כמו כן, הכספים שהוקצו לסיוע לפלסטינים ב-2018, עדיין לא הועברו ונמצאים בתהליך של בדיקה. הסנאטורית הדמוקרטית מקליפורניה, דיאן פיינשטיין, כתבה בהצהרה לעיתונות כי "סירובו של הנשיא טראמפ לספק סיוע הומניטרי לעם הפלסטיני הוא טעות טקטית".

פיינשטיין הוסיפה כי "עצירת המימון למים נקיים, טיפול בריאותי וחינוך בגדה המערבית ובעזה לא תהפוך אותנו לבטוחים יותר, אלא רק תתדלק קבוצות קיצוניות כמו חמאס ותרחיק את השלום מחוץ להישג היד".

הקונגרס האמריקני הקציב 257.5 מיליון דולר בשנת 2018 לסיוע הומניטרי לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה, אך ממשל טראמפ בחר שלא להעביר את הכסף בגלל ההשקפה כי הפלסטינים תוקעים את שיחות השלום עם ישראל.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

לקריאתה של פיינשטיין הצטרפו חמישה סנאטורים דמוקרטים נוספים: ג'ף מרקלי מאורגון, כריס קונס מדלאוור, פטריק ליהי מוורמונט, כריס ואן הולן ממרילנד וקתרין קורטז מאסטו מנבאדה. השישה הציגו תוכנית לפיה הסנאט יוציא את כל הכספים שהוקצו לסיוע הומינטרי, שכאמור לא הועברו לפלסטינים אשתקד, עד סוף שנת הכספים הנוכחית. כספים אלו יועברו לטובת סיוע כלכלי לאספקת מזון, שירותי הבריאות ותוכניות שנלחמות בטרור. עוד קראו הסנאטורים לעגן בחקיקה כי הסיוע לפלסטינים לא ייחשב כביסוס סמכות אמריקנית בשטחים פלסטיניים.

בינואר 2018 הודיע ממשל טראמפ כי יבחן את כל הסיוע שמופנה לפלסטינים. ביולי אשתקד, הודיע הממשל כי יקציב מחדש את כל כספי הסיוע של 2017 למדינות אחרות. כספי הסיוע של 2018 עדיין נמצאים בבחינה.