טראמפ מבהיר: "הצבעת יהודים לדמוקרטים - חוסר נאמנות לישראל"

לאחר הביקורת על דבריו, נשיא ארה"ב לא חזר בו, אך הדגיש כי לא התכוון לאי נאמנות לארצות הברית אלא לישראל • ריבלין שוחח עם יו"ר בית הנבחרים: "להבטיח שישראל לא הופכת לסוגיה פוליטית"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) להתבטאות שלו לפיה יהודים אמריקנים אשר מצביעים לדמוקרטים "לוקים בחוסר ידע או נאמנות", לא חזר בו ואף הדגיש כי התכוון לחוסר נאמנות לישראל ולא לארה"ב. זאת למרות הביקורת החריפה שהועברה על דבריו. 

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב וחברת המפלגה הדמוקרטית, ואמר: "עלינו לשמור על ישראל מעל המחלוקות הפוליטיות ולעשות כל מאמץ להבטיח כי התמיכה בה אינה הופכת לסוגיה פוליטית. הבחירות שמתקיימות במדינתנו, משקפות את רצון אזרחינו. עם דעתם של כמה - אנו מסכימים, את דעותיהם של אחרים אנו מגנים אך את רצונו של כל אחד מהעמים שלנו, אנחנו מכבדים".

כמו כן הדגיש ריבלין כי "הקשר בין ישראל וארצות הברית הוא קשר בין עמים, הנשען על קשרים היסטוריים, ידידות עמוקה ואמיצה וערכים משותפים שאינם נובעים מחיבור מפלגתי כזה או אחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מנהיג הרפורמים בארה"ב לחדשות 13: "האמירה של טראמפ אנטישמית"

יהודים בארה"ב נגד טראמפ: "אמירותיו לא ראויות ומסוכנות"

ננסי פלוסי: "היחסים עם ישראל ישרדו את חולשת נתניהו וטראמפ"

Trump And Rivlin Shake Hands After Delivering Remarks At Rivlin's Residence In Jerusalem
הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

כאמור, הנשיא טראמפ התייחס לסערת חברות הקונגרס האמריקניות, אילהאן עומאר ורשידה טליב, ותקף את יהודי ארצות הברית שביקרו את החלטת ישראל לאסור את כניסתן. "יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית לוקים בחוסר ידע או נאמנות", אמר טראמפ. "ראיתי את טליב בקמפיין. אישה אלימה, רעה, חסרת מעצורים, שונאת את ישראל והעם היהודי ופתאום היא בוכה. לא מאמין לה. לא קונה את זה".

פלוסי הגיבה לפרשה סביב ביקורן ואמרה כי "החולשה של נתניהו והחולשה של טראמפ השתלבו למדיניות של 'לא'. יש לנו יחסים עמוקים וממושכים עם ישראל, שיוכלו לשרוד את טראמפ ונתניהו. לא ניתן לחולשה שלהם לעמוד בדרכם של היחסים הללו", הוסיפה.

"היחסים בינינו עמוקים יותר מהתקרית הזו. אך באופן אישי, התגובה של ישראל עוררה בי עצב רב בגלל האהבה שלנו לישראל ובגלל שאני לא מייחסת אותה דווקא לישראל, אלא לנשיא טראמפ ולנתניהו. זה סימן לחולשה וייאוש", הוסיפה פלוסי. "חברי הקונגרס יכולים להחליט לגבי עצמם באופן עצמאי, אבל אני לא אעודד אף אחד להחרים את ישראל".