"זו הגזמה": האמריקנים שמכחישים את הקורונה - ומצביעים לטראמפ

מספר המתים מהנגיף באמריקה כבר חצה את ה-230 אלף, ובכל זאת יש מי שבדיוק כמו הנשיא המכהן - מסרב להתרגש. מנגד, יש את אלו שאיבדו את היקר להם מכל, ומצהירים: נצביע לביידן - טראמפ משקר

זמן צפייה: 08:12

יותר מתשעה מיליון אמריקנים נדבקו בקורונה ולמעלה מ-230 אלף כבר קיפחו את חייהם, אולם מסתבר כי עדיין יש כאלו שמתכחשים למגפה ולהשלכותיה. חלקם - באופן מפתיע או שלא, הינם תומכים של דונלד טראמפ - הנשיא שבעצמו מסרב להתרגש מהנגיף - אפילו שנדבק בו בעצמו.

איזבלה וכריסטיאנה הן תופעת הרשת "האחיות הפטריוטיות". השתיים הינן מעריצות מושבעות של טראמפ, שלאחרונה אף יזמו לכבודו מצעד בוושינגטון. בשיחה עם חדשות 13 סיפרו הבנות כי בכל פעם כשעולה עניין תקשורתי, הן צוללות לתוך העובדות, לומדות אותו - "ומציגות את זה באופן שאפשר ללמוד ממנו כדי שאנשים יקבלו החלטה מושכלת".

כך הן עשו בקשר לקורונה - רק שהמסקנה שלהן קצת מדאיגה. "זו הגזמה", טענה אחת מהן, "מוציאים את זה מפרופורציות, ויש דרכים שבהן אפשר להילחם בזה". "הפחד סביב הנגיף הוא גרוע יותר וקטלני יותר מהנגיף עצמו", הוסיפה אחותה. המזל הוא, הסבירו, שטראמפ לא מחייב עטיית מסכה במרחב הציבורי. "הוא מגן על חופש הבחירה, אנחנו בוחרים את הדרך שבה נרצה להגן על עצמו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום לאחר החזרה לבתי הספר: 1,315 תלמידים חולי קורונה

טיסן שחדר מעזה אותר בשטח ישראל • תיעוד

יגאל עמיר ביקש לצאת לחופשה מהכלא – שב"ס סירב

איזבלה וכריסטיאנה, ''האחיות הפטריוטיות''
איזבלה וכריסטיאנה, ''האחיות הפטריוטיות'' | צילום: חדשות 13

מולן, יש מי שההתמודדות של טראמפ עם הקורונה דווקא גרמה לו להצביע לג'ו ביידן. כזו היא נאנט מטקסס שאיבדה גם את אחיינה וגם חבר קרוב לעבודה, שהלכו לעולמם לאחר שנדבקו. "אני לא רוצה שום קשר לטראמפ ולשקרים שלו", הבהירה ננט, "שום דבר. ממש לא. הוא התעלם מאיתנו ואני יכולה לראות שהוא מנסה להקטין את זה, אבל הוא משקר במצח נחושה. זה לא בסדר".

גם האמנית סוזן ברננן ביקשה להזכיר לאמריקנים כמה גדול האובדן, ובשל כך היא הקימה מיצג דגלונים לבנים שכל אחד מהם מייצג מישהו שמת מקורונה. כך, סמוך לאצטדיון "אר-אף-קיי", בצידה המוזנח של וושינגטון הבירה, היא הציבה כבר כ-230 דגלונים, ואמרה בעצב: "ייתכן כי 250 אלף הדגלונים שקניתי לא יספיקו עד לסוף השבוע".