רופאיו של טראמפ: "אם מצבו ימשיך כפי שהוא, מקווים לשחררו מחר"

הצוות הרפואי המטפל בנשיא מסר כי מצבו ממשיך להשתפר והמדדים שלו טובים. לדבריהם הוא לא סובל מקשיי נשימה והולך ללא מגבלה • דיווח: טראמפ זועם על ראש הסגל בבית הלבן שאמר כי מצבו "מדאיג"

זמן צפייה: 07:12

הצוות הרפואי המטפל בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסר הערב (ראשון) עדכון בדבר מצבו הבריאותי של הנשיא. לדבריהם, השיפור במצבו ממשיך - ואם המצב ייישאר כפי שהוא "אנו מקווים לשחררו כבר מחר".

הרופאים הסבירו כי לטראמפ היו שתי אפיזודות של ירידת חמצן בדם, וכי בין חמישי לשישי הוא סבל מסימפטומים קלים. אחר כך, בבוקר שישי, הייתה לו נפילת חמצן וחום גבוה, והרופאים המליצו על תוספת חמצן. מאז, לדבריהם, לטראמפ אין חום והסימנים החיוניים שלו טובים. הוא לא סובל מקשיי נשימה והולך ללא מגבלה. הכליות, הלב והכבד מתפקדים באופן תקין.

עוד בחדשות 13:

טראמפ פרסם סרטון מבית החולים בוושינגטון: "מרגיש יותר טוב"

רופאיו של טראמפ: "מצבו טוב מאוד – הוא לא מקבל טיפול בחמצן"

הפתעת אוקטובר המוקדמת שעלולה לטרוף את הקלפים • פרשנות

דונלד טראמפ בסרטון מבית החולים
דונלד טראמפ בסרטון מבית החולים | צילום: רויטרס

עוד הוסיפו כי הוא קיבל אתמול מנה ראשונה של דקסמטזון ומנה שנייה של רמדסיביר, והסטורציה שלו היא כרגע 98 אחוזים.

בתוך כך, כתב CNN דיווח מפי מקורות כי טראמפ "רותח מזעם" על ראש הסגל בבית הלבן מארק מידוז, שסתר אתמול את ההצהרה הרשמית שאמר הרופא שלו - ואמר שטראמפ הפגין "סימנים חיוניים מדאיגים".

טראמפ בעת פינויו לבית החולים
טראמפ בעת פינויו לבית החולים | צילום: רויטרס

הבוקר פרסם הנשיא סרטון מבית החולים בוושינגטון שבו הוא מאושפז. לדברי הנשיא האמריקני, הוא "מרגיש יותר טוב, אך קשה לדעת מה יקרה בימים הבאים". נוסף על כך, הבית הלבן הפיץ תמונות של טראמפ עובד מהמוסד הרפואי.

בתדרוך שהעבירו אתמול רופאיו של טראמפ נמסר כי "מצבו טוב מאוד - הוא לא מקבל טיפול בחמצן ומסתובב לבדו". זאת לאחר שבלילה פונה טראמפ לבית החולים הצבאי "וולטר ריד"' כיממה לאחר שחשף כי הוא ואשתו מלניה טראמפ נדבקו בקורונה. בסוכנות הידיעות AP דווח מפי מקור כי טראמפ נזקק לטיפול בחמצן לפני צאתו לקבל טיפול רפואי בבית החולים.

הנשיא טראמפ יורד מהמסוק הצבאי כדי לקבל טיפול רפואי אחרי שנדבק בקורונה | צילום: רויטרס

"המלצתי שנביא לכאן את הנשיא כאמצעי זהירות", הסביר רופאו שון קונלי. "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי מצבו. הוא לא חווה קשיים בנשימה והיה ללא חום קרוב ל-24 שעות". לדבריו מוקדם לדעת מתי צפוי טראמפ להשתחרר מבית החולים. "הוא כרגע במצב טוב, בהתחשב בכך שנתנו לו טיפול כל כך מתקדם בשלב כל כך מוקדם. בכל זאת קשה כרגע להגיד מתי הוא ישוחרר". עוד הוסיף הרופא כי "מתוכננים כרגע חמישה ימים של טיפול בתרופה רמדסיביר". כאשר נשאל מתי בוצעה הבדיקה השלילית האחרונה של טראמפ - הוא סירב להשיב.

חרף דבריו של קונלי, גורם רשמי המעורה בבריאות הנשיא הצהיר כי "המדדים הרפואיים של טראמפ היו מדאיגים ביותר ב-48-24 השעות האחרונות. אנחנו עדיין לא רואים את הדרך להבראה מלאה". גורמים המעורים במצבו של טראמפ אמרו מוקדם יותר היום כי הוא סובל גם מחום "במדרג הנמוך", בנוסף לשיעול, גודש ותסמינים נוספים. בהצהרת רופאו נמסר עוד כי הוא החל לקבל טיפול תרופתי, כולל בקוקטייל נוגדנים ניסיוני בשם "רנגרון".