"צעדים משמעתיים יינקטו נגד מפרסם הקריקטורה בניו יורק טיימס"

כתב ה-CNN דיווח כי המו"ל הודיע לעובדים על המהלך נגד העורך שאישר את פרסום הציור, שבו נראה נתניהו ככלב שמוליך את טראמפ העיוור. "נעדכן הדעות הקדומות הלא מודעות, ונתמקד באנטישמיות"

זמן צפייה: 00:29

ה"ניו יורק טיימס" ינקוט בצעדים משמעתיים נגד העורך שאישר את פרסום הקריקטורה האנטישמית, שבה נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו ככלב נחייה המוליך את הנשיא טראמפ, שאויר כעיוור – כך דיווח אמש (רביעי) כתב של ה-CNN בטוויטר.

לפי הדיווח המוציא לאור של ה"ניו יורק טיימס" שלח מסר לכל העובדים ובו הודיע להם על הצעד נגד העורך, והוסיף כי "אנחנו מעדכנים את הטיית הדעות הקדומות שלנו, שנעשית בצורה בלתי מודעת, ומתמקדים ישירות באנטישמיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"השופטים היו המומים": מסע אחר הגיבורים האחרונים ממשפט אייכמן

המתיחות בדרום: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה

גרינבלט על הקלטות רבני מכינת עלי: עלינו להילחם בנאומי השנאה

קריקטורה של טראמפ ונתניהו שפורסמה בניו יורק טיימס
קריקטורה של טראמפ ונתניהו שפורסמה בניו יורק טיימס | צילום: ניו יורק טיימס

כזכור, בשבת הוריד העיתון מאתרו קריקטורה שעוסקת בקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לטענת גורמים מדיניים, הסרת האיור נעשתה בעקבות פניית קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין. בפנייתו לבכירי העיתון הביע דיין את מורת רוחו מפרסום האיור וטען כי "הימצאותה של הקריקטורה בין דפי עיתון מרכזי מהווה עליית מדרגה בביטויים האנטישמיים ההולכים ומתעצמים ברחבי ארצות הברית".

בשיחות סגורות בכירי העיתון התנצלו על הדברים ונטען כי פרסום האיור נעשה ללא ידיעתם. לאחר שהקריקטורה ירדה, הניו יורק טיימס פרסם הבהרה שבה נכתב: "קריקטורה פוליטית שפורסמה בגיליון הבינלאומי אתמול הכילה רכיבים אנטישמיים. האיור תיאר את ראש ממשלת ישראל ככלב נחייה העונד מגן דוד לצווארו ומוליך את נשיא ארצות הברית החובש כיפה. הקריקטורה הייתה פוגענית והייתה זו טעות בשיקול הדעת לפרסם אותה". בהמשך התנצל העיתון רשמית על פרסום האיור.

בשבוע שעבר, במהלך טיול עם משפחתו ברמת הגולן, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לקרוא ליישוב ברמת הגולן על שמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כהוקרה על הכרתו בריבונות ישראלית על האזור. "אקרא ליישוב או לקרייה ברמת הגולן על שמו של דונלד טראמפ. בקרוב אביא זאת לאישור הממשלה", אמר ראש הממשלה על רקע אחד המפלים במקום. "אני חושב שיש צורך לבטא את ההערכה שלנו לדונלד טראמפ".