זהירות, אפליקציה: FBI הודיע - פייס-אפ עלולה לשמש לריגול רוסי

סוכנות הביון האמריקנית הזהירה כי היישומון, שפותח בסן פטרסבורג ומציג כיצד ייראה לכאורה המשתמש בעוד עשרות שנים, עלול לשמש ככלי גישה של הקרמלין למאגרי נתונים עם תמונותיהם של המשתמשים

זמן צפייה: 02:15

אין דבר שמסקרן יותר האנושות מקפיצה אל העתיד, ואם לא פיזית אז לפחות וירטואלית, יצר הסקרנות הזה הוא מה שהפך בחודשים האחרונים את אפליקציית "פייס-אפ" לפופולרית כל כך. באמצעות האפליקציה נוכל לראות כיצד ניראה בתוך כמה עשרות שנים, וגם מה היה קורה לו היינו בני המין השני, אלא שכמו לא מעט טכנולוגיות ואפליקציות חדשניות, ובפרט כאלה המבוססות על טכנולוגיית זיהוי הפנים – הסכנות הן רבות.

הנזק הפוטנציאלי עלול להיות גדול יותר כאשר מאחורי האפליקציה עומדת מעצמה שכוונותיה עלולות להיות זדוניות. ה-FBI הודיע אמש (שני) כי פייס-אפ, שפותחה בסן פטרסבורג שברוסיה, עלולה לשמש ככלי ריגול לטובת הממשל הרוסי. זאת, בדומה לכל אפליקציה שמקורה ברוסיה, מכיוון שהחוק המקומי מחייב חברות לאפשר לקרמלין גישה למאגרי הנתונים שלהן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד שר החוץ, הביטחון לאשכנזי: המתווה המתגבש בין נתניהו לגנץ

רוסיה: פוטין אישר חוק המגדיר עיתונאים ובלוגרים "סוכנים זרים"

8.5 מיליון יציאות לחו"ל במהלך השנה; 11% עלייה במספר התיירים

טלפון חכם
טלפון חכם | צילום: Pixabay

זהו אגב אינו המקרה הראשון שבו אפליקציה, תמימה לכאורה, מעוררת דאגה בארצות הברית וברחבי העולם. בכירים בממשל האמריקני התריעו לאחרונה כי גם טיקטוק, אפליקציית הסרטונים הפופולרית שמקורה בסין, עלולה להפוך לכלי ריגול בידי הממשל בבייג'ינג.

עם זאת, צריך לזכור שטיקטוק ופייס-אפ הן רק שתיים מתוך האפליקציות הרבות שמותקנות במכשירים החכמים, שהמשותף לכולן הוא כמות המידע הרב שהן מקבלות מאיתנו - ובחינם. פתרון פלא אין, אבל תשומת לב נוספת למידע שאותו אנו בוחרים לחשוף על עצמנו, יכולה בהחלט למזער את הנזק הרב שעלול להיגרם.