זעזוע בארה"ב: חשוד ברצח סטודנטית - תלמיד בית ספר בן 13

טסה מייג'ורס בת ה-18 נרצחה כשהלכה בפארק בניו יורק. חקירת האירוע קיבלה תפנית כאשר נער נעצר בחשד שהיה מעורב במעשה, שבו חשודים שני קטינים נוספים. "זה הופך את הטרגדיה הזו ליותר קשה"

זמן צפייה: 03:07

חקירת מותה של סטודנטית בת 18 מאוניברסיטת ברנרד שבניו יורק ארה"ב קיבלה בסוף השבוע האחרון תפנית מזעזעת כאשר נער בן 13 נעצר בארה"ב בחשד שרצח יחד עם שני קטינים נוספים את טסה מייג'ורס, בעת שהלכה בפארק ליד המכללה. כעת, הוא נמצא במעצר עד לדיון נוסף בעניינו שיתרחש ביום שלישי.

בשימוע שנערך ביום שישי, אחד הבלשים שחקר את בן ה-13 העיד שהוא אמר למשטרה שהוא ועוד שני חבריו הגיעו למקום במטרה לשדוד אנשים. "הם עקבו אחרי גבר בכוונה לשדוד אותו ובסוף נסוגו", הוא סיפר. לאחר מכן השלישייה לכאורה איתרו את מייג'ורס. בנער סיפר לבלש שהוא צפה במתרחש בזמן ששני חבריו תפסו את מייג'ורס וחנקו אותה, ובהמשך גנבו דברים מהכיסים שלה, כך לפי החוקרים, ובהמשך אחד מהחשודים דקר אותה לכאורה. לדברי הנער, הוא צפה בזמן שחבריו דקרו את הצעירה עם סכין. האירוע זעזע אנשים רבים בארה"ב והזכיר תקופות בהן פשע ברחובות היה דבר יותר נפוץ. חשוד נוסף במעשה גם הוא נער, בן 14 בלבד.

בבית המשפט ביום שישי אחד החוקרים תיאר את המאבק שמייג'ורס הייתה נתונה בו, שנגמר במותה. אחד התוקפים שלף סכין ודקר אותה מספר פעמים. בזמן שהשלושה ברחו, היא ניסתה להגיע לגרם מדרגות מחוץ לפארק ולרחוב, ושם היא נמצא גופתה על ידי מאבטח הקמפוס, כך לפי דברי החוקר. לא רחוק משם נמצאה סכין מתקפת שכעת נבדקת בחיפוש אחר טביעות אצבע ו-DNA.


"זה הופך את הטרגדיה המצמררת הזו לאפילו יותר כואבת", אמר חבר מועצה מארק לוין, "יש עכשיו משפחות בשני צידי הפשע הנורא הזה שהולכות לחוות אובדן נוראי". מייג'ורס היא סטודנטית בשנה הראשונה ללימודים מוורג'יניה שהתעניינה בעיתונואות, היא הלכה בפארק במנהטן בלילה כששלושה נערים ניסו לשדוד אותה, כך לפי המשטרה.

הילד נעצר בגין הסגת גבול ביום חמישי בערב סמוך לפארק ונחקר על ידי המשטרה בנוכחות דוד שלו. ההצהרה שלו הובילה את החוקרים לחשודים נוספים. החשוד השלישי הוא מי שמאמינים שביצע בפועל את הדקירה ונכון לסוף השבוע, עדיין מתבצעים חיפושים אחריו. כאמור בית המשפט הורה להשאיר את בן ה-13 במעצר עד ליום שלישי, אז יערך דיון נוסף בעניינו.


עורכת הדין של הנערים אמרה בבית המשפט שלמשטרה אין שום ראיות מלבד ההצהרה של הלקוח שלה, והוסיפה שאין לו עבר פלילית. "אין טענה שהלקוח שלי נגע במתלוננת במקרה הזה", אמרה, "הוא רק נוכח כשזה התרחש". דודה של הנער אמרה כי "אני לא חושבת שהוא עשה את זה, בכלל לא. אני מרגישה רע בשבילה ובשביל משפחתה".