אדם נעצר בחשד למעורבות בהצתת בית כנסת במינסוטה

בית הכנסת "עדת ישראל", ששירת קהילה בת 75 חברים בדולות', נשרף בתחילת השבוע כליל. בתחילה לא נמצאו עדויות למניע פלילי, אך כעת המשטרה המקומית חושדת כי מדובר בהצתה

זמן צפייה: 01:36

אדם נעצר הלילה (שבת) בחשד למעורבות הצתת בית הכנסת "עדת ישראל" בעיר דולות' שבמינסוטה, ארצות הברית בתחילת השבוע. כך נמסר מרשויות האכיפה המקומיות.

בית הכנסת "עדת ישראל" היה אחד משני בתי כנסת ששימשו את הקהילה היהודית בעיר, והיו חברים בו 75 מתפללים. על פי דיווחים ברשתות טלוויזיה מקומיות, בעת כיבוי השריפה הצליחו הכבאים לחלץ שמונה ספרי תורה שנותרו שלמים.

בתחילה לא נמצאו עדויות למניע פלילי, אך כעת המשטרה המקומית חושדת כי מדובר בהצתה. מפקד המשטרה בדולות' הבהיר מוקדם יותר השבוע כי לא קיימת סכנה לאירועי הצתה דומים בבתי תפילה נוספים באזור.

עוד בחדשות 13:

חשד לאנטישמיות בברוקלין: 3 יהודים הותקפו ונשדדו בתוך שעה

ארה"ב: פעיל נאו-נאצי נאשם שתכנן לפוצץ בית כנסת בלאס וגאס

"רשע": גרפיטי אנטישמי רוסס על קיר ישיבה בניו יורק

בית הכנסת ''עדת ישראל'' במינסוטה שנשרף עד היסוד
בית הכנסת ''עדת ישראל'' במינסוטה שנשרף עד היסוד | צילום: KBJR

בתחילת השבוע אירעו בברוקלין שבניו יורק כמה אירועים החשודים כבעלי מניע אנטישמי, כשבתוך כשעה נשדדו שלושה יהודים בני 56, 67 ו-71, בשלושה רחובות שונים. שניים מהם הוכו בפרצופם תוך כדי המעשה ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. על פי ההערכות, הם היו בדרכם לבית הכנסת כשהותקפו.

בשל זהות הקורבנות, התקרית נחקרת כפשע שנאה. המשטרה חושדת בקבוצת צעירים שצולמה באחד הצמתים שבאזור. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, ומושל מדינת ניו יורק, מאריו קאומו, גינו את האירוע החמור.

שוד יהודים בברוקלין
שוד יהודים בברוקלין

התקיפה מצטרפת למעשה ונדליזם שאירע בניו ג'רזי בסוף השבוע שעבר, כשצמיגיהן של 50 מכוניות של יהודים נוקבו. גם מעשה זה נחקר כפשע שנאה. ניו ג'רזי מדורגת כמדינה שלישית במספר התקיפות האנטישמיות בארצות הברית, לפניה מדורגות ניו יורק וקליפורניה.

הקהילה היהודית בניו יורק מצפה כי הרשויות לא יסתפקו בגינויים, ושניתן יהיה לראות בטח שינוי אמיתי בתחושת הביטחון האישי. "אם תבדקו, תראו שלאחר כל פשע שנאה שבוצע כאן, נערכת פגישה שמניבה אפס תוצאות", אמר יצחק אברהם, פעיל בקהילה היהודית המקומית.