"הרב סיים להדליק נרות, ואז נכנס החשוד - ופשוט התחיל לדקור"

ג'ק שטיין, המתגורר סמוך לביתו של הרב המקומי בניו יורק, שבו נפצעו חמישה בני אדם, סיפר לחדשות 13: "הוא לא אמר מילה – פשוט שלף מצ'טה. פרצה שם היסטריה לא נורמלית"

זמן צפייה: 01:33

חמישה בני אדם נפצעו הלילה (ראשון) באירוע דקירה במסיבת חנוכה בניו יורק, שהתרחש לאחר הדלקת הנרות. ג'ק שטיין, המתגורר בסמוך לזירת האירוע, ושוחח עם עדי הראייה סיפר: "שמעתי מאנשים שהיו פה בשעת מעשה, כי הרבי סיים את הדלקת הנרות, נכנס לחדר שלו ואז באותו רגע נפתחה הדלת הראשית של הבית. אדם כהה עור נכנס למקום, לא אמר מילה – פשוט שלף מצ'טה שהייתה עם כיסוי עור ופשוט התחיל לדקור".

"פרצה שם היסטריה לא נורמאלית, מישהו זרק עליו כיסא", המשיך שטיין, "זה שזרק את הכיסא כנראה הצית בו עוד יותר כעס, והדוקר פנה אליו ודקר אותו עוד שלוש פעמים. משם הוא פנה למטבח, שם היה אדם שכנראה התסובב בחצר, אדם עם פיגור קל שעמד נדהם ומשותק מתוך פחד, ובו הוא פגע הכי קשה".

עוד בחדשות 13:

חמישה נדקרו במסיבת חנוכה בבית כנסת בניו יורק; חלקם במצב קשה

אירוע אנטישמי בניו יורק: שלוש יהודיות הותקפו מחוץ לבית חב"ד

ארה"ב: יהודי הותקף בלב מנהטן רק בשל היותו חובש כיפה

זירת הירי בבית הכנסת בניו יורק
זירת הירי בבית הכנסת בניו יורק | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הלילה, כאמור, נפצעו חמישה בני אדם לאחר שנדקרו בבית של רב מקומי בעיר מונסי שבניו יורק, ארצות הברית, במהלך מסיבת חנוכה. חלקם במצב קשה. החשוד נמלט עם רכבו, אך נתפס לאחר זמן קצר.

על פי דיווחים, סמוך לשעה עשר בלילה (שעון ארה"ב), במהלך חגיגות חג החנוכה, גבר, אשר עדי ראיה תיארו כשחום אור, נכנס עם מצ'טה לביתו של הרב רוטנברג, שמשמש גם כבית כנסת, והתנפל על האנשים שהיו במקום. חמשת הפצועים, בהם בנו של הרב, פונו לבית החולים.

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין התייחס לאירוע: "המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים. האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו".

שר החוץ ישראל כץ הגיב לאירוע ואמר: "אני מזועזע מהמתקפה האנטישמיות במונסי, ניו יורק. אני מקווה שהפצועים יחלימו במהרה. המתקפה שהתרחשה במהלך חג החנוכה היא תזכורת נוספת לאופייה הרצחני של האנטישמיות, והצורך להיאבק בה".

ח"כ לפיד שלח איחולי החלמה לפצועים וכתב כי "האנטישמיות לא תנצח אותנו, לא תפיל את רוחנו. גם בקהילה במונסי ידליקו היום נר אחרון של חנוכה ויתפללו לבשורות טובות".

ח"כ ליברמן הגיב גם הוא לאירוע: "שוב ושוב אנו עדים לתוצאות הקשות של האנטישמיות, הפעם במונסי בניו-יורק. לצד הצער העמוק ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עלייה לארץ".