ארה"ב: צלב קרס התגלה בחדר של אחיות ישראליות באוניברסיטה

שירה ומיקי ששון, תלמידות ב"אינדיאנפוליס" שבאינדיאנה, הגיעו לחדרן וגילו כי סמל שנאה צויר על הקיר. השתיים הועברו לבית מלון - ומאוחר יותר שבו לקמפוס. "חשבתי על 6 מיליון היהודים"

זמן צפייה: 02:44

שירה ומיקי ששון, אחיות ישראליות שלומדות באוניברסיטת "אינדיאנפוליס" שבאינדיאנה, ארצות הברית – הגיעו ביום שני לחדרן שבמגורי המוסד, וגילו כי צלב קרס צויר על הקיר. בתגובה למקרה, האוניברסיטה העבירה באופן מיידי את השתיים לבית מלון, ובהמשך לחדר אחר שנמצא באותו מתחם.

האחיות שלומדות זה שנתיים במגמת הכדורסל של המוסד, אמרו בריאיון לתקשורת המקומית כי נפגעו מאוד מפשע השנאה: "הגענו לחדר, מוכנות לפרוק את דברינו, ופתאום ראינו את זה על הקיר. אי אפשר לטעות – זה היה סמל שנאה", סיפרה שירה. "כשראינו את זה, מיד חשבתי על שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואה", הסבירה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

צלבי קרס והשתנה על דגל ישראל: הפגנת הניאו-נאצים בארה"ב

מקרה אנטישמי באוסטריה: צלבי קרס רוססו על תמונות ניצולי שואה

החרדים נגד קמפיין כחול לבן: "אנטישמיות וחציית קו אדום"

שירה ומיקי ששון
שירה ומיקי ששון | צילום: WTHR

מיקי הביעה תמיכה בדברי אחותה, ואמרה כי המעשה בלתי מתקבל על הדעת: "מאוד קשה לראות פעולה כזאת, במיוחד כשאנחנו כל כך רחוקות מהבית". לדבריה, "קשה לי להתמודד עם זה, כי כאן הבית השני שלי - ואני רוצה שזה יישאר ככה. אנחנו רק רוצות להבהיר כמה זה פגע בנו".

כאמור, בלילה שבו התגלה סמל השנאה, האוניברסיטה העבירה את האחיות ששון לחדר במלון סמוך. לעת עתה לא ניתן לדעת מי האחראי למעשה, מפני שתלמידים חיצוניים שאינם לומדים במוסד שהו במגורים אלו בזמן שהתלמידות היו בחופשה.

בתגובה לאירוע נמסר מהמוסד: "אוניברסיטת 'אינדיאנפוליס' הייתה בקשר עם לינדזי מינץ, מנכ"לית המועצה ליחסי הקהילה היהודית באינדיאנפוליס, כדי להבטיח עבודה משותפת כדי ליצור תגובות מתאימות. נדון בדרך למידה לקהילה שבקמפוס שלנו".