חמישה נדקרו במסיבת חנוכה בניו יורק; חלקם במצב קשה

אדם חמוש במצ'טה נכנס לביתו של הרב רוטנברג בעיר מונסי, סמוך לבית הכנסת המקומי, החל לדקור את הנוכחים ונמלט עם רכבו. החשוד נתפס לאחר זמן קצר. ריבלין: "עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה"

זמן צפייה: 00:58

חמישה בני אדם נפצעו הלילה (ראשון) לאחר שנדקרו בבית של רב מקומי בעיר מונסי שבניו יורק, ארצות הברית, במהלך מסיבת חנוכה. חלקם במצב קשה. החשוד נמלט עם רכבו, אך נתפס לאחר זמן קצר.

על פי דיווחים, סמוך לשעה עשר בלילה (שעון ארה"ב), במהלך חגיגות חג החנוכה, גבר, אשר עדי ראיה תיארו כשחום אור, נכנס עם מצ'טה לביתו של הרב רוטנברג, הצמוד לבית הכנסת המקומי, והתנפל על האנשים שהיו במקום. חמשת הפצועים, בהם בנו של הרב, פונו לבית החולים.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20191229-0657' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מזירת הפיגוע במנסי, ארה"ב' kid='1_fx4fm15t' duration='24'']

הרב רוטנברג מדליק חנוכייה לפני התקיפה >>

 

תיעוד מזירת הפיגוע >> 

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין התייחס לאירוע: "המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים. האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר: "אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים במתקפת השנאה במונסי, ניו יורק. אנו עדים לריבוי מתקפות נגד יהודים בעולם, והאירוע המזעזע הזה במהלך מסיבת חנוכה, הוא עדות נוספת לבעיה העולמית שאנו ניצבים בפתחה. אין לי ספק שהרשויות בארה"ב ששמו את ידם על הדוקר, ינהגו בו באפס סובלנות ויעשו הכל בכדי לגדוע את התופעה".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: "מדובר בניסיון טבח בדם קר, בלב קהילה יהודית חמה ותוססת שהסבה להדלקת נרות. רשויות אכיפת החוק בארה"ב עושות מאמץ עצום להגן על הקהילה היהודית, אך יש לפעול בנחישות ובמלחמת חורמה אל מול העלייה בגילויי האנטישמיות".

 

ח"כ לפיד שלח איחולי החלמה לפצועים וכתב כי "האנטישמיות לא תנצח אותנו, לא תפיל את רוחנו. גם בקהילה במונסי ידליקו היום נר אחרון של חנוכה ויתפללו לבשורות טובות".

ח"כ ליברמן הגיב גם הוא לאירוע: "שוב ושוב אנו עדים לתוצאות הקשות של האנטישמיות, הפעם במונסי בניו-יורק. לצד הצער העמוק ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עלייה לארץ".

סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים, יעקב חגואל, בתגובה לאירוע הדקירה: "אני נחרד לראות יהודים שנפגעים באכזריות בבית הכנסת מקום של תפילה ורק בגלל שהם יהודים. אני דורש מהממשל בארצות הברית להגן על היהודים, לחוקק חוקים מחמירים כנגד האנטישמיות הגואה, לאכוף חוקים קיימים כנגד שנאת זרים והחשוב ביותר לחייב ללמד בכל בתי הספר תוכניות נגד שנאת זרים. אפס סובלנות לכל מקרה אנטישמיות".

ג'ונתן גרינבלט, יו"ר הליגה נגד השמצה, אמר כי "אנו זועמים בגלל שהפתרון ברור: הקהילה היהודית חייבת אבטחה טובה יותר. בין אם זה תפילה בבית הכנסת, קניות בסופרמרקט או חגיגות בבית, יהודים צריכים להיות מוגנים מאלימות. הרשויות צריכות לספק הגנה באופן מיידי".