סירי לעזרת חבר: נלכד ברכבו בנהר - וניצל באמצעות פקודה קולית

גאל סלקאדו בן ה-18 היה בדרכו לקולג' באיווה שבארה"ב כאשר הידרדר עם רכבו לנהר הקפוא, ולא הצליח למצוא את הנייד. במקום להתקשר לסיוע - הוא ביקש עזרה ממערכת הבינה המלאכותית המפורסמת

גאל סלקאדו בן 18 היה בדרכו לשיעור כשהוא פגע בגוש קרח על הכביש, סטה מהדרך וצלל לתוך המים הקפואים של נהר ווינגאבו שבאיווה ארה"ב. "פניתי ימינה ומשם הכל פשוט נהיה מטושטש", הוא סיפר, "לא ידעתי לאן אני הולך ולא ידעתי מה לעשות. חשבתי בראש שלי שאני עומד למות".

ברגע שהוא הבין שהוא בתוך הנהר, הוא הוריד את חלון רכבו מחשש שהג'יפ שלו ישקע. לאחר מכן הוא ניסה להשיג עזרה, אך לא מצא את הפלאפון שלו. "איבדתי את המכשיר הסלולרי ולא הצלחתי למצוא אותו, אמרתי 'היי סירי, בבקשה תתקשרי למשטרה'. וברגע שהיא התקשרה, מצאתי את הפלאפון שלי", הוא סיפר.

Shutterstock 1465861223

כבאי מהמשטרה המקומית הגיעו במהירות, וניגשו לרכב השקוע מחלון הנוסע במטרה לחלץ אותו משם. "הסברתי לו שאין דרך אחרת, הוא יהיה חייב לצאת מהרכב וללכת למקום מבטחים", הסביר אחד הכבאים. הצעיר יצא מהרכב והלך במי הנהר בסיוע הכבאים.

"הידיים שלי קפאו, לא יכלתי להרגיש את הרגליים שלי יותר, אז נאבקתי הרבה והמים היו ממד חזקים השתמשתי בכל הכוחות שלי כדי לצאת מהמים", סיפר. אחרי החילוץ, הוא נלקח לקבלת טיפול רפואי.