ארה"ב: הפלסטיני שהתנקש בחיי רוברט קנדי נדקר בכלא

ממחלקת הכליאה נמסר שסירחאן סירחאן, בן 75, נמצא פצוע בתאו לאחר שהותקף על ידי שותפו לתא והועבר לקבלת טיפול - מצבו כעת יציב. סירחאן מרצה מאסר עולם לאחר שהתנקש בחיי הסנאטור לפני 50 שנה

סירחאן סירחאן
סירחאן סירחאן | צילום: רויטרס

סירחאן סירחאן, רוצחו של הסנאטור והמועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית רוברט קנדי, נדקר אתמול (שישי) בכלא סמוך לסן דייגו על ידי שותפו לתא ופונה לבית החולים. סירחאן, בן 75 ממזרח ירושלים,נמצא במאסר כבר 50 שנים, מאז שהתנקש בחייו של קנדי כיוון שלטענתו "זעם על תמיכתו בישראל".

מחלקת הכליאה של קליפורניה ציינה ש"השוטרים הגיבו במהירות ומצאו את האסיר עם פצעי דקירה. הוא הועבר לבית חולים חיצוני לקבלת טיפול רפואי ומצבו כעת יציב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרגדיה נוספת במשפחת קנדי: "נכדתו של בובי מתה ממנת יתר"

טראמפ על שיגור לוויין כושל של האיראנים: "לא מעורבות שלנו"

דיווח: הג'ודאי האיראני לא חזר לארצו ומבקש מקלט מדיני בגרמניה

ג'ון ורוברט קנדי | צילום: getty images

בהצהרה מטעם מחלקת הכליאה לא צוין כי הנדקר הוא סירחאן, אבל גורם ממשלתי אישר שאכן הוא הקורבן. בכירים במתקן הכליאה דיווחו שהתוקף לכאורה זוהה, הופרד משאר האסירים וממתין לחקירה.

סירחאן הורשע ברציחתו של קנדי ביוני 1968 בבית מלון בלוס אנג'לס מיד לאחר שהסנטור, אחיו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון קנדי שנרצח אף הוא שנים ספורות לפני כן, הכריז על נצחונו במדינת קליפורניה בבחירות המקדימות למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית.

סירחאן נשפט לעונש מוות, אבל גזר דינו הומר למאסר עולם לאחר שבקליפורניה נאסר על עונשי מוות. סירחאן הגיש 15 בקשות לשחרור מוקדם – וכולן נדחו.