חקירת הירי במרכול הכשר: למפגעים היה מטען נפץ קטלני ברכבם

גורמים ב-FBI התייחסו לאירוע בניו ג'רזי ואמרו שהיורים שמרו בכלי הרכב פצצה מאולתרת, שעלולה הייתה להיות חלק מגל התקיפות נגד הקהילה היהודית. "יכולה להרוג אנשים בטווח של 5 מגרשי פוטבול"

זמן צפייה: 00:25

הירי במרכול הכשר: מחקירת ה-FBI של האירוע בניו ג'רזי שבארצות הברית עולה היום (שלישי) כי למפגעים היה מטען נפץ מאולתר ברכבם, ש"היה יכול ליצור פיצוץ בטווח של 5 מגרשי פוטבול". בנוסף על כך, ברשותם היה מספיק חומר חבלה כדי להכין מטען נוסף, שעלולה היה להיות חלק מגל תקיפות נגד הקהילה היהודית והרשויות.

עוד עולה מהחקירה כי שני חברי "כת העבריים", שפרצו למכולת כשרה ורצחו שלושה אנשים, גרו ברכבם ותכננו לבצע את הפיגוע במהלך חודשים רבים. הם תצפתו על המרכול, ואפילו נסעו לידו ביום הפיגוע, ואף קנו את הנשק חודשים מראש והתאמנו איתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חנקו את אשתי": חשד לרצח אישה בת 33 מהפזורה הבדואית

"אין קונים לאג'נדה חברתית": למה כחלון פורש מהחיים הפוליטיים?

"כל אחד יכול לעשות שינוי": מי דואג לדרי הרחוב בדרום ת"א?

שוטרים בזירת האירוע בניו ג'רזי
שוטרים בזירת האירוע בניו ג'רזי | צילום: רויטרס

לפני כחודש הודיע התובע הראשי בניו ג'רזי כי תקרית הירי בחנות תבחן כאירוע טרור על רקע אנטישמי. בתוך כך, תיעוד ממצלמות האבטחה של המרכול מציג את שני היורים, לבושים במעילים ארוכים, נכנסים לחנות ומיד מתחילים לשמוע את קולות הירי. כמה שניות לאחר מכן נראה אדם חרדי נמלט מהמקום.

כזכור, דיוויד אנדרסון, בן ה-47, וחברתו פרנסין גרהם נכנסו בכלי נשק שלופים בצהרי היום למרכול, כדי להרוג יהודים כפי שמעיד פתק שהשאירו בזירה. חשוב לציין כי למרכול קיר משותף עם בית כנסת המשמש בשעות היום גן ילדים, ובזמן הירי שהו בו כ-50 ילדים מפוחדים.