האסטרונאוט המבוגר ביותר: "קפטן קירק" המריא בגיל 90 לחלל

וויליאם שאטנר, כוכב "מסע בין כוכבים", ו-3 אסטרונאוטים נוספים, נחתו בטיסה האזרחית השנייה אי פעם של חברת בלו אוריג'ין, השייכת למיליארדר ומייסד אמזון, ג'ף בזוס

האסטרונאוטים זמן קצר לפני ההמראה
האסטרונאוטים זמן קצר לפני ההמראה | צילום: רויטרס

כוכב הסדרה "מסע בין כוכבים", וויליאם שאטנר בן ה-90, המריא היום (רביעי) לחלל בטיסת בלו אוריג'ין, חברה בבעלותו של ג'ף בזוס. שאטנר, שהיה ידוע בסדרה כ"קפטן קירק", הוא האטסרונאוט המבוגר ביותר, עד כה, שהמריא לחלל.  החללית נחתה חזרה בשלום, לאחר 11 דקות של טיסה, וג'ף בזוס או שפתח את דלת החללית לנוסעים המרוגשים.

שאטנר המריא בחללית "ניו שפרד" יחד עם אודרי פאוורס, סגן נשיא חברת בלו אוריג'ין ועם כריס בושוויזן וגלן דה ורייה. "שמעתי הרבה על החלל במשך השנים, כעת אני נהנה מההזדמנות לראות אותו בעצמי, זה ממש נס" אמר השחקן בן ה-90, טרם ההמראה.

Blue Origin New Shepard Rocket Blasts Off Carrying Star Trek Actor William Shatner On Suborbital Flight
החללית במהלך ההמראה | צילום: רויטרס

וויליאם שאטנר שיחק שנים רבות את מי שגר בחלל, כאשר החל משנות ה-60, שיחק את את קפטן ג'יימס קירק, בסדרה מסע בין כוכבים ובהמשך גם ב-7 סרטים בהשראת הסדרה. הוא גם המארח והמפיק הבכיר של התוכנית "הבלתי מוסבר" בערוץ ההיסטוריה, שחוקרת תעלומות בלתי מוסברות וביניהן גם עב"מים.

בלו אוריג'ין, היא חברה אמריקנית פרטית, שהקים ג'ף בזוס, ושמייצרת חלליות ומוציאה טיסות לירח. החברה נוסדה בשנת 2000, על ידי המיליארדר ומייסד אמזון, ומטרתה לאפשר גישה יותר חסכונית ושימוש רב פעמי בחלליות לצורך טיסות לחלל.

Blue Origin New Shepard Rocket Blasts Off Carrying Star Trek Actor William Shatner On Suborbital Flight
החללית במהלך ההמראה | צילום: רויטרס

החללית ניו שפרד
החללית ניו שפרד | צילום: רויטרס