בעקבות חוק נגד הפלות בג'ורג'יה: קריאה ל"שביתת מין" בארה"ב

אליסה מילאנו, ממובילות תנועת ה-"ME TOO", הציעה בין היתר גם להוציא מהמדינה את תעשיית הבידור כולה. מתנגדי "חרם הסקס": "הופכים דבר שאמור להוות מקור הנאה גם לאישה - כלי נגד גבר"

זמן צפייה: 02:25

ניסיון להפר את הסטטוס קוו ואת החלטת בית המשפט העליון בנושא הפלות במדינה ג'ורג'יה ובארה"ב מוביל לקריאה יוצאת דופן של נשים: הפסיקו לקיים יחסי מין עם גברים.

בשבוע שעבר, כאמור, מושל ג'ורג'יה חתם על חוק שאוסר על הפלה החל מהרגע שיש דופק לעובר, מה שבדרך כלל קורה סביב השבוע החמישי או השישי להיריון – שלב מאוד מוקדם, שבו רוב הנשים כלל לא יודעות שיש ברחמן תינוק. במקביל, באלבמה הציעו הצעת חוק שאוסרת לחלוטין על הפלות, כאשר בשני המקרים ההפלה אסורה לחלוטין גם במצבים שבהם האישה עברה אונס או גילוי עריות.

הצעדים הללו, כאמור, הצליחו להרגיז מאוד נשים במדינה, ביניהן השחקנית אליסה מילאנו שהייתה אחת מהמובילות של מאבק ה-MEE TOO. מילאנו הציעה כאמור לפתווח ב"שביתת מין", המשדרת מסר לגברים: כל עוד אתם לוקחים לנו את הבחירות שלנו, אנחנו נקח את שלכם ולא נסכים לקיים יחסי מין.

הקריאה הובילה להרבה מאוד תגובות, חלקן מתנגדות ל"שביתת המין", ואחרות תומכות בו. לפי אחת הביקורות, "נעשה שימוש בדבר שאמור להוות מקור להנאה גם לאישה, והופכים אותו לכלי נגד גברים". מילאנו הציעה גם מאבק אחר: להעביר מחוץ למדינה את כל תעשיית הבידור, הסרטים והקולנוע שמופקת במדינת ג'ורג'יה והכניסה כמעט 3 מיליארד דולדרים למדינה בשנה שעברה.

בין היתר, מילאנו גם התעמתה עם חברי קונגרס רפובליקנים, טענתה הייתה – "אתם לא רוצים להקשיב לנו, הנשים שמכניסות כסף למדינה, אז אנחנו נקח את העסק שלנו החוצה". בג'ורג'יה מופקים שוברי קופות מאוד משמעותיים, ביניהם "הפנתר השחור", "דברים מוזרים" ו"מתים מהלכים".