"רוב מוחץ בבית הנבחרים לדרוש מטראמפ לחזור בו מהנסיגה מסוריה"

מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט האמריקני טען כי 354 הצביעו בעד, ו-60 הצביעו נגד, הפעלת לחץ על הנשיא לחזור בו מההחלטה להוציא את הכוחות האמריקניים מצפון סוריה

זמן צפייה: 02:09

צ'אק שומר, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט, הודיע הערב (רביעי) כי בית הנבחרים האמריקני הצביע ברוב של 354:60 לדרוש מהנשיא דונלד טראמפ לחזור בו מההחלטה להסיג את הכוחות האמריקניים מצפון סוריה. במקביל, חבר המפלגה הרפובליקנית, מייקל מקאול, אמר שמחר ממשל טראמפ יציג את הסנקציות שיוטלו על טורקיה. 

לאחר ההצבעה, ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים וחברת המפלגה הדמוקרטית, אמרה כי "טראמפ היה מזועזע ממספר הרפובליקנים שהצביעו בעד הדרישה שיחזור בו. הוא אמר שחווה 'התמוטטות' בפגישה", והוסיפה כי "יש להתפלל לבריאותו של הנשיא טראמפ".

נוסף לכך, שומר טען כי בפגישה שנערכה בין הדמוקרטים לרפובליקנים, טראמפ דיבר אל פלוסי בצורה פוגענית וכינה אותה "פוליטיקאית ברמה של כיתה ג'". לטענת חבר המפלגה הרפובליקנית, קווין מקארתי, פלוסי יצאה בסערה מהפגישה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

יו"ר בית הנבחרים בארה"ב: "לא נערוך כרגע הצבעה על הדחת טראמפ"

"הבטיח שינסה לבלום פלישה": טראמפ ומפקד הכורדים בסוריה שוחחו

טראמפ: "אאשר בקרוב הטלת סנקציות על טורקיה"

טראמפ ופלוסי
טראמפ ופלוסי | צילום: רויטרס

בהמשך, תקף טראמפ את פלוסי בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "פלוסי צריכה עזרה מהר. הייתה לה התפרקות מוחלטת בבית הלבן היום, זה היה מאוד עצוב לראות. תתפללו בשבילה, היא אדם מאוד חולה".

מוקדם יותר היום, הודיעה פלוסי כי חברי בית הנבחרים הדמוקרטים לא יערכו הצבעה לאישור רשמי של תהליך ההדחה של טראמפ בעת הזו. במסיבת עיתונאים שערכה פלוסי אמרה כי "אין צורך לעת עתה לערוך הצבעה ולא נערוך כזאת" והוסיפה כי מטרתה היא "לגלות את האמת ולפעול לפי חוקת המדינה".

בתוך כך, סגן הנשיא מייק פנס, הפנטגון ועורך דינו הפרטי של טראמפ, רודי ג'וליאני סירבו לבקשת הדמוקרטים מבית הנבחרים לספק מסמכים לטובת החקירה המתנהלת כחלק מהליך ההדחה של הנשיא. הפנטגון הודיע לבית הנבחרים כי אין זה אפשרי לעת עתה למסור את המסמכים המבוקשים בעוד ג'וליאני כינה את בקשת הדמוקרטים "מוגזמת".

ביום שלישי, הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם פרסם הודעה בטוויטר, לפיה הוא נכח ביום שלפני כן בבית הלבן כאשר טראמפ התקשר למפקד הכוחות הכורדים בסוריה, הגנרל מזלום אבדי, והבטיח לו שהוא יעשה כל שביכולתו כדי לבלום את הפלישה הטורקית, בעיקר לאזור מובלעת הכורדית כובאני. זאת, משום שהדבר יעורר תגובה בין-לאומית אדירה.

Turkey's President Recep Tayyip Erdogan Addresses The 74th Session Of The United Nations General Assembly At U.n. Headquarters In New York City, New York, U.s.
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

עוד אמר גראהם שטראמפ ביקש מהגנרל הכורדי לוודא שאנשי דאעש שעצורים על ידי הכורדים לא נמלטים מהכלא, והבטיח לו כי הכורדים לא ננטשו על ידי ארצות הברית. כמו כן, אמר הסנאטור כי טראמפ הציע לנשיא טורקיה רג'פ טאפ ארדואן לבטל את הנזק שגרם, ומקווה כי "יקבל את ההצבעה". עד אז, תמשיך ארצות הברית בהטלת הסנקציות - ואף תגביר אותן.

חיילים וכוחות אמריקנים שהיו מוצבים באזור סיפרו לרשת cnn כי הם כועסים ומתוסכלים על ההחלטת של הנשיא לסגת מצפון סוריה. בכיר צבאי אמר: "טראמפ נכשל בכך שלא להתנגד למתקפה הטורקית, ולא עשה דבר כדי למנוע את המבצע. הוא למעשה נתן לטורקיה אור ירוק. זאת, למרות הגישה של הממסד במדינה, שהתנגד לאירוע כזה".