ארה"ב: יותר מחצי מיליון נדבקו בקורונה; 2,108 מתים ביממה

ארצות הברית שברה שיא שלילי נוסף, כשהפכה למדינה הראשונה שבה בתוך 24 שעות מתו יותר מ-2,000 חולים. מומחים מעריכים שהשיא קרוב מאוד. טראמפ: "מעריך שימותו פחות ממאה אלף"

זמן צפייה: 01:12

התפשטות הקורונה בעולם: כ-503,000 אמריקנים נדבקו עד כה בקורונה, כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס הבוקר (שבת). עוד עולה, כי 2,108 בני אדם מתו ביממה האחרונה מהנגיף בארה"ב. בכך הפכה ארצות הברית למדינה הראשונה בעולם שבה יותר מאלפיים מתים בתוך 24 שעות.

בסך הכל מתו עד כה בארצות הברית 18,747 בני אדם, והיא צפויה לעבור במהלך היממה הקרובה את איטליה ולהפוך למדינה שבה מתו החולים הרבים ביותר מהקורונה. אבל למרות הנתונים המדאיגים, ישנה אופטימיות זהירה בממשל האמריקני. במהלך התדרוך היומי אמש של צוות המשימה למאבק בנגיף אמרה ד"ר דבורה בריקס, מומחית לקורונה בבית הלבן, כי הקורונה "מראה סימנים של התייצבות", כהגדרתה.

עם זאת הוסיפה בריקס, כי למרות התחזיות המעודדות יחסית, ארה"ב "עדיין לא הגיעה לשיא המגיפה". במהלך התדרוך אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי הוא מעריך שיהיו פחות מ-100,000 מתים מהקורונה בארה"ב, וכי הוא מעריך כעת את המספר סביב ה-60,000. זאת, לאחר שלפני כשבוע העריכו בבית הלבן שיהיו עד רבע מיליון מתים.

דונלד טראמפ
מעריך שיהיו פחות ממאה אלף חולים. נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

אמש הנשיא טראמפ גם העלה בתדרוך את שאיפתו לפתוח מחדש את המשק האמריקני לפעילות, ואמר כי ידון בנושא באמצע השבוע הבא. הוא הודיע גם כי הוא צפוי למנות מושלי מדינות בוועדה מיוחדת לפתיחת המשק. עם זאת הרגיע ואמר כי יתייעץ בנושא עם אנשי הרפואה בממשלו.

מדינת ניו יורק ממשיכה להיות מוקד הנגיף בארה"ב, עם 7,844 מתים, כמעט מחצית מכלל המתים בארה"ב. עם זאת גם שם מביעים אופטימיות זהירה, בעיקר נוכח העובדה שבפעם הראשונה חלה ירידה ביממה האחרונה במספר המאושפזים בטיפול נמרץ. אמש אמר המושל, אנדרו קואומו, כי "ניו יורק מצליחה לשטח את העקומה".

נתון מדאיג שעולה לאחרונה בארה"ב הוא שיעור התמותה הגבוה יחסית של מיעוטים, בפרט שחורים. הרופא הראשי בממשל טראמפ, ד"ר ג'רום אדמס, בעצמו אפרו-אמריקני, אמר כי זה "מעורר דאגה אך עם זאת לא מפתיע". הוא הוסיף כי מיעוטים בארה"ב סובלים משיעור גבוה יותר של מחלות כרוניות, כמו אסטמה, לחץ דם גבוה וסוכרת.