מפקד נושאת מטוסים אמריקנית הזהיר מפני התפרצות הנגיף - והודח

המפקד שלח מכתב לפנטגון שבו התריע כי בשל הצפיפות הקיימת על הסיפון - הקורונה עלולה להתפרץ באופן מואץ בקרב החיילים. מזכיר חיל הים האמריקני: "הוא פוטר משום שהדליף את המכתב לתקשורת"

זמן צפייה: 01:25

מגפת הקורונה: מפקד נושאת המטוסים האמריקנית "תיאודור רוזוולט" הודח אתמול (חמישי) מתפקידו, זאת לאחר שטען כי חיל הים האמריקני לא עשה מספיק על מנת לנסות לעצור את התפשטות נגיף הקורונה בקרב החיילים הנמצאים על הסיפון. על פי הדיווחים, לפחות 100 מתוך 4,000 לוחמים נדבקו עד כה.

ביום שני, המפקד המודח ברט קרוזייר שלח מכתב לפנטגון, שבו ביקש מהם "לפעול בשביל שחיילים אמריקניים לא ימותו". הקפטן הזהיר כי הנגיף יתפרץ באופן מואץ, בין היתר מכיוון שאנשי הצוות מתגוררים בחללים סגורים וצפופים. "אנחנו לא במלחמה, מלחים לא צריכים למות", הוסיף.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בנפרד משאר ביה"ח: נפתחה מחלקת יולדות לנשים שנדבקו בקורונה

36 מקרי מוות בישראל: שני קשישים מתו מנגיף הקורונה

מאז פרוץ המגפה: יותר ממיליון בני אדם בעולם נדבקו בקורונה

ברט קרוזייר, מפקד נושאת המטוסים האמריקנית תיאודור רוזוולט המודח
ברט קרוזייר, מפקד נושאת המטוסים האמריקנית תיאודור רוזוולט המודח | צילום: רויטרס

"קרוייזר הפעיל שיקול דעת גרוע", אמר מזכיר חיל הים האמריקני תומאס מודלי כשהסביר לכתבים את עניין ההדחה, "הוא מפוטר משום שהדליף את המכתב גם לתקשורת". לדבריו, המכתב "יצר את הרושם לפיו הצי והממשלה לא השיבו לבקשותיו ולא עשו את עבודתם. זה פשוט לא נכון".

בתגובתה לפיטוריו, מסרו הנציגים הדמוקרטים בוועידת הכוחות המזויינים בבית הנבחרים האמריקני כי "לזרוק מפקד ללא חקירה מעמיקה לא תפתור את המשבר המתעצם על הסיפון". לדבריהם, "לפטר אותו בזמנים קריטיים כאלה זה מהלך שיכול לסכן את מוכנות הצי כולו".

נושאת המטוסים האמריקנית תיאודור רוזוולט
נושאת המטוסים האמריקנית תיאודור רוזוולט | צילום: רויטרס

עד כה נרשמו בארצות הברית 6,095 מקרי מוות מנגיף הקורונה - כאשר יותר מאלף מתוכם התווספו ביממה החולפת. בסך הכול, 245,373 אמריקנים נדבקו בווירוס. מודלים מעודכנים מראים שמספר המתים מהמגפה יגיע ל-93 אלף, ומספר המתים בניו יורק לבדה יגיע ל-16 אלף.

ממשל טראמפ שוקל אם להורות לתושבים לעטות מסכה על פניהם כאשר יצאו אל מחוץ לביתם. בעוד שסגן הנשיא מייק פנס אומר כי ההנחיה תתווסף בימים הקרובים, הנשיא דונלד טראמפ אומר כי לא יהיה מדובר בחובה, ומי שלא רוצה לעשות כך - לא חייב. טראמפ המליץ לכסות את הפנים בצעיף, שכן "הוא עבה יותר", לדבריו, ממסכה. יועצי הבריאות של הנשיא שבו וקראו לציבור להשתדל לעמוד יותר בהנחיות הריחוק החברתי.

בתוך כך, המפלגה הדמוקרטית הודיעה כי היא דוחה את הוועידה שלה, האירוע הפוליטי הגדול שבו בוחרים את המועמד לנשיאות מיולי לאמצע אוגוסט - בתקווה שעד אז ישובו החיים בארה"ב למסלולם.