מנהל התרופות והמזון האמריקני אישר שימוש בתרופה לקורונה

ה-FDA אישר להשתמש בתרופה של חברת גיליאד, שנועדה במקור לחולים באבולה, עבור חולי קורונה במצב קשה. זאת לאחר שניסוי העלה כי התרופה הפחיתה את זמן השהייה באשפוז של 31% מהחולים הקשים

זמן צפייה: 13:38

מנהל התרופות והמזון האמריקני אישר אמש (שישי) את השימוש ברמדסיביר, התרופה שפיתחה חברת גיליאד, לשימוש עבור חולי קורונה. אישור התרופה, שפותחה במקור טיפול בנגיף האבולה, נועד לחולי קורונה המאושפזים במצב קשה. מחקר שבוצע לאחרונה בתרופה גילה כי השימוש בה קיצר את זמן ההחלמה עבור חולים במצב קשה. עם זאת, אישור של מנהל התרופות והמזון עדיין אינו אישור רשמי, שבשבילו צריך סקירה רחבה יותר של התרופה והשפעותיה.

במהלך פגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחדר הסגלגל, אמר מנכ"ל גיליאד, דניאל אודיי, שהאישור הינו צעד ראשון חשוב, וציין שהחברה תתרום 1.5 מיליון מבחנות עם התרופה. סטיבן האן, העומד בראש מנהל התרופות והמזון, אמר במהלך הפגישה כי "זהו האישור הראשון שניתן לטיפול בחולי קורונה, כך שאנו גאים מאוד להיות חלק מכך.

בקבוקון המכיל את התרופה רמדיסביר, שאושרה לטיפול בחולי קורונה | צילום: רויטרס

ממידע שעלה ממחקר שפורסם על ידי מכוני הבריאות הלאומיים בארה"ב, התרופה הפחיתה את השהייה באשפוז של חולים ב-31% לעומת אלה שטופלו בתרופת דמה, אך לא שיפרה את אחוזי התמותה באופן משמעותי.

אתמול דיווח "הגרדיאן" הבריטי כי מדענים מהצבא האמריקני פיתחו בדיקה חדשה לנגיף, שמטרתה לזהות נשאים של הווירוס לפני שהם הופכים למדבקים. המדענים אף סבורים כי הבדיקה תוכל לאבחן את הנדבקים כבר 24 שעות לאחר ההידבקות ולפני שהנשא מתחיל להציג את התסמינים של המחלה.

מטה חברת התרופות גיליאד בקליפורניה | צילום: רויטרס

צורת האבחון החדשה צפויה להיות מוצגת לאישור שימוש חירום על ידי מנהלת המזון והתרופות האמריקני בשבוע הקרוב. הבדיקה הונדסה בפרויקט שהוקם על ידי סוכנות המחקר המתקדמת להגנה של צבא ארצות הברית, שמטרתה היא אבחון מהיר של הרעלות מנגיפים או כימיקלים.