סקר: רוב האמריקנים אוהדים את העם הישראלי, אך סולדים מהממשלה

מחקר של מכון "Pew" מצא שרק 19% מהמשיבים רואים את הממשלה הפלסטינית באור חיובי, וכשליש סבורים שטראמפ מתעדף את הצד הישראלי בסכסוך. 64% מהנשאלים בעלי דעה אוהדת על ישראל

זמן צפייה: 01:20

מכון "Pew" האמריקני פרסם אמש (רביעי) סקר שבחן את הדעות של אזרחי ארצות הברית על מגוון נושאים שקשורים לישראל, לפלסטינים ולסכסוך.

השאלה הראשונה בחנה את הפער בין דעות הנשאלים על העם הישראלי והפלסטיני, מול דעותיהם על הממשלות של שני העמים. מהסקר עלה כי לרוב הנשאלים, 64%, יש דעה חיובית על העם הישראלי, לעומת 41% בלבד שבעלי דעה חיובית על הממשלה הישראלית. 51% רואים את ממשלת ישראל באור שלילי.

תוצאות סקר מכון ''פיו''
תוצאות סקר מכון ''פיו'' | צילום: pew research center

גם כשנשאלו על הפלסטינים, 46% מהמשיבים ענו כי הם רואים את העם הפלסטיני בצורה חיובית, לעומת הממשלה הפלסטינית - שרק 19% השיבו כי יש להם דעה חיובית לגביה.
על אף שלרוב האנשים בקרב שתי המפלגות בארה"ב, הרפובליקנית והדמוקרטית, יש דעות חיוביות כלפי העם הישראלי, בקרב הרפובליקנים הגישה אוהדת כלפי ישראל יותר מאשר אצל הדמוקרטים, כאשר 77% מהם השיבו לחיוב לעומת 57% מהדמוקרטים.

הפער הזה כמעט ומכפיל את עצמו כשנשאלו על הממשלות, כאשר 61% מהרפובליקנים מחזיקים בדעה חיובית על הממשלה הישראלית מול 32% בלבד מהדמוקרטים. כמעט שני שליש מהדמוקרטים רואים את ממשלת ישראל באור שלילי.

תוצאות סקר מכון ''פיו''
תוצאות סקר מכון ''פיו'' | צילום: pew research center

בשאלת העם הפלסטיני, הדמוקרטים גילו אהדה גדולה יותר כלפי העם הפלסטיני מאשר הרפובליקנים, כשרוב של 58% הביעו עמדות חיוביות כלפיהם, לעומת רק 32% מהרפובליקנים. בשתי המפלגות ישנן דעות שליליות כלפי הממשלה הפלסטינית, אבל הנתון הזה מובהק בהרבה אצל הנשאלים הרפובליקנים - 81% לעומת 56% מהדמוקרטים.

כמו כן, הסקר מצא שכחצי מהנשאלים חושבים שטראמפ "מתנהל בצורה מאוזנת" כלפי שני הצדדים בסכסוך הישראלי-פלסטיני. כשליש, 34% מהנשאלים, טוענים שהוא מתעדף את הצד הישראלי, בעוד 6% סבורים שהוא מתעדף את הפלסטינים.

גם בנתון זה יש הבדלים בין המשיבים מהמפלגה הרפובליקנית לבין המשיבים הדמוקרטים, כש-79% מהרפובליקנים טוענים שטראמפ מתנהל באיזון, ורק כ-11% אומרים שהוא מתעדף את הישראלים, לעומת 29% מהדמוקרטים שחושבים שהוא מתנהל באיזון וכחצי מהדומקרטיים, 53%, טוענים שהוא מתעדף את הישראלים. רק 3% מהרפובליקנים ו-8% מהדמוקרטים מאמינים שהוא מתעדף את הפלסטינים בסכסוך.

תוצאות סקר מכון ''פיו''
תוצאות סקר מכון ''פיו'' | צילום: pew research center