מהומות מול הבית הלבן: מפגינים ניסו להפיל פסל של נשיא לשעבר

מתפרעים בוושינגטון ניסו להפיל אנדרטה לזכרו של הנשיא האמריקני השביעי, אנדרו ג'קסון, שתמך בעבדות אפרו-אמריקנים. כוחות הביטחון במקום מנעו את הפלת הפסל. טראמפ גינה את המעשה

זמן צפייה: 00:27

המהומות בארצות הברית: מפגינים ניסו הלילה (שלישי) להפיל מול הבית הלבן את פסלו של נשיא ארצות הברית לשעבר, אנדרו ג'קסון, שתמך בעבדות שחורים. המתפרעים צעקו "חלאת אדם, רוצח". המשטרה התערבה, ומנעה את הפגיעה באנדרטת הברונזה שבכיכר לאפייט.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה את פעולות המתפרעים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מספר אנשים נעצרו בעקבות מעשה וונדליזם חמור נגד הפסל המרהיב של אנדרו ג'קסון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הוצאות המיליונים במעון רה"מ – כניעה של גנץ לנתניהו • פרשנות

רצח תאיר ראדה: זדורוב הגיש בקשה להוספת ראיה רפואית חדשה

ביתה של המשפחה הוצת בלילה – האב הכבאי חילץ את אשתו וילדיו

מפגינים מנסים להפיל פסל בוושינגטון
מפגינים מנסים להפיל פסל בוושינגטון | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע חגגו עשרות אלפי אמריקנים את ה-19 ביוני, המציין את היום שבו שוחררו העבדים בארצות הברית ב-1865. צעדות, עצרות ומסיבות התקיימו בכמה מוקדים ברחבי המדינה. ה-19 ביוני אינו חג רשמי, אך וושינגטון הבירה ו-47 מדינות מציינות אותו מדי שנה.

החגיגות התקיימו השנה ברקע גל המחאה חסר התקדים שהחל בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, גבר שחור ממיניאפוליס שנהרג על ידי שוטר לבן שהצמיד את ברכו לצווארו של פלויד, עד שנחנק למוות. בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה, השתתפו במהלך הבוקר רצים, הולכי רגל ורוכבי אופניים במסלול של כעשרה ק"מ, שהסתיים במקום שבו פלויד נהרג. בהמשך היום התקיימו עצרת שבה דרשו המפגינים שמותו של פלויד יוכר כרצח שנבע מבעיה גזעית, כמו גם כלכלית.

בוושינגטון הפילו המפגינים פסל של אלברט פייק, גנרל בצבא הקונפדרציה במלחמת האזרחים, שנלחם נגד הצפון כדי לשמר את העבדות. באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה, התכנסו המפגינים וצעדו בדרישה לצדק עבור אחמד ארברי, בן ה-25 שיצא לריצה ונורה למוות על ידי אב ובן לבנים, בזמן שאדם לבן שלישי עזר לבלום אותו ותיעד את האירוע. כזכור, האב והבן החשודים ברצח טענו שסברו כי מדובר במי שאחראי למספר מקרי פריצה באזור.