אסיר שעבר דום לב ושרד - ביקש להשתחרר מהכלא: "שילמתי את חובי"

בנג'מין שרייבר מארה"ב, שמרצה מאסר על רצח, טען כי ליבו הפסיק לפעום במהלך טיפול רפואי שעבר - מה שלדבריו משנה את פסק הדין בעיינו. "נידונתי לרצות מאסר במהלך חיי - ולא באלו שהתווספו לי"

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

רוצח שמרצה עונש מאסר בארצות הברית ו"מת" לכמה רגעים עקב דום לב, ביקש להשתחרר מהכלא בטענה שלאור המוות הקצר שחווה - הוא כבר ריצה את העונש ושילם את חובו לחברה.

בשנת 1997 הורשע בנג'מין שרייבר, בן 66, בהכאת גבר אחר למוות ומאז מרצה מאסר מאחורי סורג ובריח. לדבריו, הלב שלו הפסיק לפעום חמש פעמים במהלך טיפול שעבר בבית חולים בשנת 2015, לשם נלקח מהכלא בו הוא שוהה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הצד הירדני רואה בהחזרת נהריים הישג לאומי משמעותי • פרשנות

יומני ניר חפץ: "קיבלתי משרה הוראות מדוקדקות מה לומר לנוני"

"די להפוך אותנו לקורבנות": הנשים שעוסקות בזנות ממשיכות במחאה

בית הכלא סן קוונטין שבקליפורניה
בית הכלא סן קוונטין שבקליפורניה | צילום: רויטרס

הבסיס לבקשה היא הטענה כי שנים קודם לכן, חתם שרייבר על הסכם לפיו הוא לא מעוניין לעבור החייאה אם וכאשר ליבו יפסיק לפעום. ולמרות זאת, כשהגיע לבית החולים, הצוות הרפואי התקשר לאחיו וסיפר לו שהוא סובל מכאבים, וכי ביכולתו לסייע לשרייבר ולהקל עליו מעט. ואכן, הרופאים ניתחו את האסיר כדי לתקן את הנזק שנוצר בגופו מהאבנים בכליות מהן סבל.

בעתירה שהגיש לבית המשפט, כתב כי הוא נידון לרצות מאסר בכלא במהלך חייו בלבד - ולא במהלך החיים שהתווספו לו. הוא ביקש להשתחרר כבר באפריל 2018, אך כעת בית המשפט פסק נגדו. "אם הוא יכול להגיש בקשה כזו - סימן שהוא עדיין חייב להיות בחיים", השיבו השופטים.