פייזר מבקשת אישור חירום למכירת החיסון: "הוא בטוח ויעיל"

ענקית התרופות הגישה בקשה לרשויות בארצות הברית להתחיל לספק מנות חיסון ראשונות: "מוכנים להתחיל תוך 24 שעות" • האיחוד האירופי ירכוש מפייזר 300 מיליון חיסונים ב-5.5 מיליארד דולר

זמן צפייה: 02:19

חברות התרופות פייזר ושותפתה ביון-טק ביקשו אישור חירום ממנהל המזון והתרופות האמריקני לשימוש בחיסון שפיתחו מפני נגיף הקורונה. כך מסר היום (שישי) אלכס אזר, מזכיר הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית. אם ענקית התרופות תקבל את האישור ההכרחי, אז יהיה באפשרותה להפיץ מיליוני מנות חיסון תוך 24 שעות ברחבי המדינה.

"אנו נשלח מיליוני מנות של החיסון בתוך יממה לאחר האישור מה-FDA. אז המסר שלי הוא שהתקווה והעזרה בדרך", אמר אתמול אזר בעת הכרזתו על יישום תהליך החירום במהלך תדריך לכוח המשימה המיוחד של הקורונה בבית הלבן.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עם אזיקים: ההורים החשודים ברצח הגיעו להלוויית התינוק • תיעוד

כחול לבן והליכוד הגיעו להבנות: הממשלה תאשר מינוי חשב כללי

הזדמנות לחזור למסלול הניצחונות: מכבי תל אביב מתארחת בוולנסיה

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

בתוך כך, האיחוד האירופי ישלם חמש וחצי מיליארד דולר עבור כ-300 מליון מנות מהחיסון של פייזר וביון-טק, כאשר האיחוד הסכים לשלם 18 דולרים עבור מנת חיסון אחת נגד נגיף הקורונה.

במידה ובקשתה של פייזר תאושר, תחילה מועמדים לקבל את החיסון יהיו עובדי מערכת הבריאות ואוכלוסיות בסיכון. עובדים חיוניים, מורים, אנשים במקלטים לחסרי בית ובתי הכלא סביר להניח שיקבלו את החיסון אחריהם ולבסוף אוכלוסיית הצעירים וילדים.

כאמור, תהליך קבלת האישור ב-FDA צפוי לקחת מספר שובועת, והוועדה המייעצת שתבחן את החיסון צפויה להתכנס בתחילת חודש דצמבר, כך שאזרחים אמריקנים יוכלו להתחסן לראשונה בעוד כחודש.

הצעד הזה של פייזר מגיע יומיים לאחר שהודיעה ברביעי כי סיימה את השלב האחרון של הניסוי, לאחר ש-170 נדבקים השתתפו בו, ועדכנה את יעילות החיסון שפיתחה ל-95%. עוד עלה מתוצאות הניסוי כי החיסון יעיל ב-94% באוכלוסיות סיכון גילאיות, זאת אומרת נראתה יעילות גבוהה אצל מבוגרים בני 65 ומעלה. נוסף על כך, מתוך עשרה מקרים שבהם חולים שהשתתפו בניסוי אושפזו במצב קשה, תשעה היו בקבוצת הפלסבו.