ביידן: תומך בתוכנית לחסן את כל חיילי הצבא האמריקני

הפנטגון דרש לאשר בהקדם את הפקודה לחייב את כל החיילים האמריקנים להתחסן נגד הקורונה, בכפוף לאישור המלא של ה-FDA. הנשיא הצהיר: "נאשר את הפקודה עד אמצע ספטמבר"

חיסון קורונה צבא ארה"ב
חיסוני קורונה בצבא האמריקני | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יתבקש לאשר בהקדם את בקשת הפנטגון לחייב את 1.3 מיליון החיילים הפעילים בצבא האמריקני להתחסן, לא יאוחר מאמצע החודש הבא, כך הודיע אמש (שני) ממשל ביידן. גורמים רשמיים אמרו תחילה כי החיסונים יידרשו עד סוף אוגוסט, כדי לעזור בעצירת התפשטות זן הדלתא המדבק, אך לבסוף הוחלט להמתין בעקבות החשש בבית הלבן ממתן ההוראה לפני שה-FDA יעניק אישור מלא לחיסון.

בהצהרה שמסר הנשיא ביידן הוא הביע תמיכה בתכנית של משרד ההגנה, ואמר כי יש להוסיף את החיסון לקורונה לרשימת חיסוני החובה לחיילים עד אמצע ספטמבר. בפנטגון הוסיפו כי לא הוחלט על תאריך יעד לחיסון כל החיילים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רחפנים ושוטרים סמויים: כך נערכת המשטרה לאכיפת ההגבלות

המשטרה חוקרת: הירי באישה בבת ים היה מכוון

הנתון הגבוה מאז פברואר: 6,275 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול

לויד אוסטין, מזכיר ההגנה האמריקני, מסר כי הוא יבקש להאיץ את הפקודה לחסן את כל החיילים אם ה-FDA יאשר את החיסון של פייזר לפני אמצע ספטמבר, ובינתיים הוא הורה לשירותי הביטחון להתחיל בהכנת הכוחות לחיסון. הצבא האמריקני אישר כי חצי מאנשי שירותי הביטחון במדינה כבר התחסנו, והמספר אף גבוה יותר אם סופרים רק' את החיילים בשירות פעיל ומוציאים מהרשימה את אנשי המילואים והמשמר הלאומי.