נכנס בנשק שלוף לבית חב"ד: תיעוד רגעי האימה ממסע הירי בפאווי

בסרטון ממצלמת האבטחה שפרסמה התביעה בארה"ב ניתן לראות את ג'ון ארנסט מגיע לבית הכנסת, את ניסיון בריחת האישה שנרצחה באירוע באפריל, את המתפללים נשכבים מתחת לספסלים – ואת מנוסת הרוצח

זמן צפייה: 00:45

התביעה בארצות הברית פרסמה היום (שישי) את תיעוד אירוע הירי בבית חב"ד בפאווי שבקליפורניה, שבו נראה ג'ון ארנסט מבצע את פשע השנאה שבו נרצחה לורי גליברט קיי ושלושה נוספים נפצעו, בסוף חודש אפריל.

בתיעוד ניתן לראות את ארנסט לבוש שחור עולה כמה מדרגות בכניסה לבית הכנסת, ונכנס למקום  כשהוא חמוש ברובה דרוך. כשהגיע לחדר הכניסה, היו במקום לורי גילברט קיי בת ה-60, שנרצחה באירוע והרב של בית חב"ד, מנדל גולדשטיין, שנפצע גם הוא מהירי.

רגעי הירי עצמם לא פורסמו, אך בהמשך התיעוד נראים המתפללים המבוהלים מסתתרים מאחורי הספסלים, ולאחר מכן את מנוסת הרוצח, כאשר אחד המתפללים רודף אחריו. הנוכחים ברחוב ניסו לעצור אותו, אך הוא הצליח להימלט תוך נהיגה פראית – כפי שניתן לראות בסרטון.

לעוד כתבות בנושא:

הפצוע מהירי בבית חב"ד: "הוא כיוון עלי את האקדח והתחיל לירות"

סיכוי לעונש מוות: הרוצח מביה"כ בקליפורניה הואשם בפשעי שנאה

היורה בבית הכנסת בקליפורניה: לאומן לבן שפרסם מניפסט אנטישמי

היורה בבית הכנסת בסן דייגו
היורה בבית הכנסת בסן דייגו | צילום: חדשות 13

כשבועיים לאחר המקרה, הואשם ארנסט על ידי התובעים הפדרליים בארצות הברית ב-109 סעיפים נוספים של פשע שנאה, שעשויים להביא לכך שיוטל עליו גזר דין מוות.

בהקראת האישומים נגדו נאמר כי "ארנסט נטל את חייה של אישה אחת ופצע שלושה אחרים, כולל ילד. המניע למעשים אלה, היה במפורש שנאה כלפי קהילות יהודיות ומוסלמיות".  על פי האישומים, באחד המניפסטים שפרסם הוא הצהיר: "יש לי את היכולת לרצוח כל כך הרבה יהודים". כמו כן, נאמר כי לאחר שארנסט נמלט מזירת הרצח הוא התקשר למשטרה מרכבו, הזדהה כיורה מבית הכנסת ואמר: "כרגע יריתי בבית כנסת. אני רק מנסה להגן על המדינה שלי מפני העם היהודי. נדמה לי שהרגתי כמה מהם".

בווידיאו: הראיון המלא של אילה חסון עם אלמוג פרץ שנפצע באירוע הירי 

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190428-1114 ' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_5i9t9egf' duration='797'']

היורה בבית הכנסת בסן דייגו
היורה בבית הכנסת בסן דייגו | צילום: חדשות 13

משפחתו של ג'ון ארנסט פרסמה לאחר הרצח הצהרה לפיה "היינו מופתעים ונעצבנו עמוקות בעקבות התקיפה הקטלנית. לבושתנו הגדולה, כעת בננו הוא חלק מהיסטוריית הרשע שבוצעה נגד העם היהודי. ג'ון וחמשת אחיו גודלו במשפחה ובקהילה שדחו שנאה. זו תעלומה מחרידה מהשמשך את בננו לכזאת חשיכה".

באירוע, כאמור, נרצחה גילברט קיי ושלושה נוספים נפצעו, בהם ילד ורב המקום, שעליו הגנה הנרצחת בגופה. הירי התרחש כחצי שעה לאחר שבמקום התקיים אירוע קהילתי לסיום חג הפסח.

היורה בבית הכנסת בסן דייגו
היורה בבית הכנסת בסן דייגו | צילום: חדשות 13

כשארנסט, צעיר בן 19 ניסה לטעון את הנשק, הוא נתקע. בשלב זה, אדם שהיה במקום הסתער על היורה וניסה להשתלט עליו, ואיש ביטחון שלא היה בתפקיד התחיל לרדוף אחריו, ניסה לירות בו, אך ארנסט נכנס לרכב ונמלט.

הרב שנפצע באירוע הירי סירב להתפנות מהמקום לקבלת טיפול רפואי עד שהרגיע את הנוכחים, ואף ניסה להרגיע את היורה – כך סיפרה ל-CNN מינו אנוארי, חברת הקהילה שבעלה היה נוכח בבית חב"ד.

היורה בבית הכנסת בסן דייגו
היורה בבית הכנסת בסן דייגו | צילום: חדשות 13

"הרב אמר 'אנחנו מאוחדים' והתפלל לשלום. הוא הסכים לצאת רק לאחר שסיים את הנאום שלו", אמרה אנוארי. "בעלי סיפר לי שהיורה צעק וקילל כאשר לפתח החל לפתוח באש". האישה הוסיפה כי "האירוע הזה הוא דבר רע, ואנחנו צריכים להבין שהרע הזה הוא אמיתי, אסור להתעלם ממנו. עלינו לפקוח את העיניים".